tårta....

Idag har jag bara slappat, sov till halv 11 och sen kikade jag på film och bara tog det lugnt. Vid 14 tiden började dock mellantjejen tjata om träning så vi gick iväg och tränade 45 minuter sen handlade vi på vägen hem. När vi var på väg hem med alla kassar så bara kände jag hur ryggen låste sig. Alltså det kändes som om den skulle gå av eller krampa. Jag har aldrig varit med om något liknande, jag fick linka hem sakta och försiktigt. Och väl hemma kunde jag inte ens ställa matkassarna på golvet, jag kunde inte böja ryggen. Jag försökte sitta men det gick inte, jag försökte stå men det gick inte så jag försökte lägga mig ner det gick ganska bra. Så jag låg och försökte vila ut smärtan men det gick inte över och att komma upp ur sängen var en riktig pärs. Men nu har jag verkligen försökt röra på mig ordentligt och jag har tagit ett hett bad så just nu känns ryggen lite bättre, inte bra men bättre. Nu hoppas jag på att jag slipper vakna med ryggvärk imorgon. Jag har aldrig haft ryggskott men jag kan tänka mig att det var/är något sånt jag har. Fast jag har det uppe i ryggen i höjd med skulderbladen ungefär och ryggskott brukar man väl få nere i ryggen? Men ja ja set ska nog fixa sig det här också.

Jag gjorde en jätte fin och god jordgubbstårta idag också, tyvärr åt vi upp den innan jag han fota. Jag tyckte vi skulle fira lite att tjejerna har sommarlov nu.
Sjukdom | |
#1 - - Lejonkvinnan:

Jag har haft sådant flera gånger och det är skitjobbigt! Det är därför jag har kryckor stående i sovrummet i ett hörn :(

Hoppas verkligen att du mår bättre i ryggen idag!!



Jordgubbstårta låter smarrigt :) Hos oss slutar inte skolan förrän på tisdag så de har en hel skoldag kvar.



Ha en fin lördag!

Kram

#2 - - Åsa:

Fy va jobbigt!



Lika bra att du inte visade nån bild på tårtan, jag har just tryckjt i mig en halv påse ostbågar och det räcker minsann och hade jag sett tårtan ahde jag blivit sååå sugen.

Upp