7 dagar...

7 dagar kvar, resfebern börjar komma smygande. Jag börjar fundera på vilka som kommer åka ner samtidigt som mig, vilka som kommer vara i min grupp. Det brukar vara 10-12 personer i en grupp och jag har ingen aning om vilka dessa människor är. Det är lite pirrigt och jobbigt. När man åker på semester med familjen så vet man vilka man ska umgås med, men när man åker iväg så här då har man ingen aning om vilka man ska umgås med i 4 veckor. Men de andra gångerna som jag har åkt har det ordnat sig, det har alltid funnits någon trevlig att umgås med. Men man vet aldrig....

Jag är en sådan person som gärna vill vara själv ibland, jag avskyr att umgås hela tiden. Jag behöver egentid så att säga. Och detta kan bli ett problem då vissa vill umgås 24/7 och säger man då nej kan det bli sura miner. Detta har jag varit med om, men det har ordnat upp sig och blivit bra ändå, men själva grejen är lite jobbig. Jag kommer få eget rum i alla fall det vet jag redan, mardrömmen skulle vara att behöva dela rum med någon som man inte alls kommer överens med. Eller ja, mardrömmen skulle vara att behöva dela rum överhuvudtaget. Jag har de andra 2 gångerna jag åkt också fått eget rum, men vissa andra som har åkt ner samtidigt i samma grupp har delat rum och det har jag sett kan bli lite jobbigt, dom har tillhört ett annat landsting än vad jag gör, därav skillnaden.

Men ja, 7 dagar kvar...


foto: mamma
Teneriffa | |
#1 - - Lejonkvinnan:

Nej dela rum med någon man inte känner vore allt annat än roligt. Egentid måste man ju ha ibland :) Bara en vecka kvar nu då........

#2 - - Marie-Louise:

Lejonkvinnan: Ja 1 vecka kvar, och vad blir det för dig 8 dagar till läkartiden. Jag håller tummarna för dig :) Nej fy för att dela rum, då blir man nästan tvingad att umgås :(

#3 - - Heleena:

Håller fullständigt med, INTE kul att dela rum. Jag har nu bokat min resa till Dalarna och det ska bli så himla skönt att komma hemifrån en tag, Mimmi ska självklart med också.....KramKram

Upp