kaffe....

Här sitter jag utan kaffe med en smygande huvudvärk. Måste ta mig ner till affären så fort dom har öppnat, måste ha kaffe. Dricker just nu snabbkaffe men det kan inte mäta sig med "riktigt" kaffe som man brygger. Snabbkaffet är bara för att dämpa huvudvärken. Jag har helt enkelt abstinens! Abstinens av kaffe.

Igår hos tandläkaren så berättade jag om min reumatism så när jag nu ska rotfylla tanden igen så ska jag få ha som en kloss i munnen för att avlasta käkarna. Sen sa hon att det kan underlätta tandläkarrädslan också eftersom jag då inte behöver ligga och gapa i 1,5 timme utan jag kan slappna av i munnen och käkarna, klossen håller munnen öppen ändå. Ja det låter bra tycker jag. Jag frågade henne om bidrag från försäkringskassan också, jag har hört att man kan få det till tandläkarbesök om man har en kronisksjukdom som kan ge problem med käkar och tänder. Hon skulle kolla upp det till nästa gång. Jag ska ringa försäkringskassan också och kolla, så har vi gjort det båda två. Nu hoppas jag bara på att jag kommer att ha råd att fixa tänderna ordentligt den här gången och att den här förstående tandläkaren inte slutar mitt i behandlingarna. För den här tandläkaren kändes verkligen bra. Hon pratade också om bettskena, så det kommer det nog att bli. Men kostnaden för allt kommer inte bli att leka med. Men om jag nu kan lyckas gå hos den här tandläkaren och jag slipper känna mig rädd hos henne, då ska jag nog lyckas skramla fram pengar till alla tänder. För vilken lycka det skulle vara om alla tänder kunde bli lagade och fixade så att jag slipper den hemska tandvärken.


foto:jag
Sjukdom | |
#1 - - Anki:

Ja visst är det katastrof att vara utan kaffe jag blir helt galen om jag blir det. Köper alltid på mej några paket när det är extra pris. I det fallet känner jag mej som en gammal pensionär! Hoppas att det går väl med dina tänder jag skall till tandläkaren i juni och fasar över det, men jag har ingen tandvärk iallafall. Kram

#2 - - Marie-Louise:

Anki: Ja en morgon utan kaffe är katastrof. Jag brukar också bunkra upp med kaffe när det är billigt, (ja pensionärsvarning på det) men den här gången hade jag så klart glömt det. Och snabbkaffe är INTE gott, det fungerar inte ens som substitut. Fick lov att ta en Treo tillslut (koffeinabstinens kanske). Kram

#3 - - Heleena:

Vill se den filmen, har lyssnat på halva ljudboken men hade för långt uppehåll så jag fortsatte aldrig läsa klart den....Kram

#4 - - Marie-Louise:

Heleena: Den är faktiskt riktigt bra. Jag började på den igår och har kommit nästan halvvägs. Så sen vill jag se filmen. /Kram

Upp