måndag igen...

Ja då var det måndag igen och här går jag runt i lägenheten och har inget bättre för mig. Jag har ingen aning om vad jag ska hitta på idag. Jag skulle väl behöva städa, men usch jag orkar inte. Eller jo kanske, jag får se hur det blir med det. Sen ska jag väl ta en tur ner till centrum, måste beställa nya linser till äldsta dottern. Hon har bett mig om det länge nu, men jag tycker faktiskt att hon kan gå in till optikern själv och beställa ett par, men det gör hon inte, nej hon väntar tills det sista paret är helt utslitet och sen sms:ar hon i panik till mig att hon behöver nya. Ja så är det, så jag ska väl gå ner och fixa det idag, även fast jag tycker att hon kan fixa det själv, egentligen. Men sån är jag, jag säger att dom ska göra saker själva, sen gör dom inte det i tid och då tar jag över och slutför saken. Alltså så kan jag inte hålla på, jag vet, men jag gör så. Och eftersom jag bara går hemma, söker lite jobb över datorn bara, så känner jag att jag borde fixa sånt där.

Annars kommer väl dagen bara gå åt till att jag strosar runt här hemma och gör ingenting. jag kommer inte åka iväg och väga mig idag, har faktiskt inte råd just idag med det. Så jag få gott vänta till nästa måndag med vägningen. Nu har jag i alla fall börjat få lite bättre ordning på checklistan som man som viktväktare ska fylla i varje dag. Jag är jättedålig på att fylla i den, jag tycker att det är krångligt att räkna ut poäng och skriva varje dag, men ja då går jag heller inte ner så bra i vikt. Så nu har jag försökt ta tag i det där med checklistan, så får vi se om det märks på vikten sen nästa vecka.


foto:jag
Vardag | |
#1 - - ebba:

Sv.

haha nee kanske inte det. tror iaf dom kommer va goda att ha med på stranden.

hoppas du får en bra dag!

Upp