moln inne, moln ute...

Idag är det moln ute och moln inne, känner mig allmänt less och vädret utanför är bara så trist.  Imorgon ska jag till Kuratorn för ett andra samtal, det ska bli skönt faktiskt. e´Det är ganska skönt att få gå dit och vräka ur sig allt även fast jag förra gången var helt slut efteråt så var det med en lättnad i bröstet som jag gick därifrån. Visst gör det ont att prata om saker och ting men samtidigt är det så skönt att få prata med någon som lyssnar och som är opartisk. Hon känner ju ingen av dom jag pratar om, hon känner inte ens mig, därför är det skönt att få prata med henne. Sen tyckte jag ju att hon var väldigt bra. Så vi får se hur djupt vi kommer imorgon, förra gången hann vi bara skrapa på ytan. Kanske blir det mest skrap på ytan imorgon också, men någon stans måste man ju börja.


Igår fick jag se en film som min äldsta dotter har gjort i skolan ihop med några klasskompisar. Dom är verkligen duktiga. Filmen skulle handla om alkohol och tjejerna hade verkligen fått till en bra film om alkoholens konsekvenser. Det var 4 filmer på cd-skivan som 4 olika grupper i klassen hade gjort och alla var jättebra. Dom är verkligen duktiga, dom både filmade bra och dom agerade verkligen jättebra framför kameran. En sak som jag reagerade på bara var att i 3 av 4 filmer så var det flickornas konsekvenser av alkohol som hade tagits upp och bara i 1 av 4 hade en pojkes konsekvens av alkohol tagits upp. I och för sig var dom flest tjejer i grupperna som hade filmat så det ligger ju dom närmst att ta upp sina egna konsekvenser, men det var bara en tanke som jag fick då jag såg allihopa filmerna. För visst finns det konsekvenser även för pojkar då de dricker alkohol?

På tal om döttrar, förra veckan så var jag på utvecklingssamtal med mellantjejen, hon sköter sig jättebra i skolan och fick bara beröm av läraren, så skönt tyckte jag. Men när jag går in i en skola, högstadium främst, så händer det något i mig. Jag känner mig bara så obstinat och liten och inte alls vuxen, jag blir tonåring på nytt känns det som, jag får verkligen lägga band på mig själv så att jag uppför mig som den vuxna mamman som jag faktiskt är.




foto:jag

Kan man bli annat än obstinat i en sån här miljö? Dotterns skåp var lite väl likt mitt då jag gick i högstadiet, stökigt och belamrat med allt möjligt. Hennes innehöll dock fler böcker än vad mitt gjorde kan jag berätta. Jag hade nog allt utom böcker i mitt skåp, böckerna lyckades jag tappa bort eller när jag väl tog hem dom så glömde jag dom hemma sen i flera veckor. Jag var nog ingen vidare duktig högstadieelev. Skolkade lite för ofta, var lite för uppkäftig mot lärarna och kanske till och med mot mina klasskompisar (förlåt om någon av er läser här) och under 8:an så var jag nog ens knappt där. Men som tur är så sköter sig mina döttrar i skolan.
Familj | |
#1 - - regnnatt:

Vissa dagar kanske moln måste få finnas. Kram.

#2 - - emelie:

SVAR: haha varför skulle det vara om min framtid? det är bara människor och deras liv i allmänhet :) men vad ska hända i den personens liv då? vad ska det vara för slags person? puss

Upp