tandvärk....

Vaknade imorse kl:04.40 av världens tandvärk och har inte sovit sedan dess. jag har varit uppe sedan dess, satt i soffan och läste till kl:7.00 då familjen gick upp. Jag vet inte om jag har tandvärk för att jag biter ihop tänderna så hårt under natten eller om det är något som behöver lagas. Eller ja lagas behövs det nog eftersom jag har sönderbitna tänder. Men jag är så rädd för att gå till tandläkaren. Känner mig så utblottad och rädd när jag ligger där i tandläkarstolen och gapar och någon rotar i min mun utan att jag har den minsta kontroll på läget. Jag brukar skylla på att jag inte går till tandläkaren för att det är så dyrt men det är inte den enda orsaken, visst är det vansinnigt dyrt att gå till tandläkaren men värst är nog min rädsla och känsla av utsatthet när jag tänker på tandläkare. Jag skulle nog behöva laga mycket i min mun men jag drar på det, in i det längsta drar jag på det. Endast då jag har en djävulsk tandvärk så att jag verkligen inte står ut mera kan jag tänka mig att gå till tandläkaren. Ibland kan jag önska att alla tänder togs bort och jag fick ha löständer, knasigt va. Hur kan man vilja ha löständer liksom, men jag avskyr att gå till tandläkaren och i min fantasi skulle det vara enklare att ha löständer. Jag vet att det inte är så men jag kan inte låta bli att tänka att det borde vara så. och tänk om alla tänder var borta, då slapp man ju få tandvärk, tänker jag. Nej fy så här kan jag inte hålla på, men jag kan inte komma ur rädslan. kanske ska prata med min kurator om den här rädslan. Vad den kan bottna i, för jag tror inte att den bara bottna i att jag fick laga tänder utan bedövning som barn bara för att tandläkaren sa att bedövningen gjorde ondare än borren. Haha vilken idiot, snacka om att hon ljög för mig.

Ni får inga bilder på mina tänder, ni får lite blomsterbilder istället och en bild på våran knasiga katt.


foto: jag
Vardag | |
#1 - - Lejonkvinnan:

Jag biter också för hårt både natt och dag, och brukar vakna av det ibland. Sitter i flera dagar :(

Det enda är nog bitskena, men det kostar ju hur mycket som helst tyvärr.

Men jag har en underbar tandläkare som tur är :)



Jag har gjort utmaningen.



Kram

Upp