träning och annat...

Det känns som om jag har kommit igång med träningen nu igen, äntligen. Den här veckan har jag varit ner 3 gånger och ska ner imorgon också. Jag orkade 20 minuter på crosstrainern idag vilket är rekord. Det känns i hela kroppen, men det känns på ett bra sett. Imorgon ska jag se om jag orkar längre, kanske ska försöka mig på 25 minuter. Sen måste jag ta tag i vikten igen, just nu står det helt still på viktfronten, det är bra att den inte går upp men den kunde gärna få gå ner om jag säger så. Men det står helt still. Men bara jag kommer igång med träningen ordentligt och får börja må bättre psykiskt så kanske vikten liksom hänger på, hoppas kan jag i alla fall göra. Jag vet allt det med att äta rätt och inte mer in än vad man förbränner och bla bla bla, lätt att säga men svårt att göra när man inte mår 100% bra.

Jag känner att vi börjar närma oss kärnan till allt det onda hos kuratorn nu. Sist jag var där så fick jag upp ögonen för andra saker inom mig som varit begravda länge. Nu vill jag bara kunna få prova dom där anitdepp tabletterna också så kanske jag kan få bukt med lite av problemen i alla fall, (ska bara lyckas få tag på läkaren). Jag vet att inte allt kommer klarna bara för att jag får medicin men jag är beredd att prova tabletter för att få må bättre. Jag har känt så här så länge nu att jag tror inte att jag har något att förlora på att testa tabletter i alla fall. Jag har provat KBT förut och endast det har inte hjälpt mig, jag behöver mer. Så prat med kurator och tabletter ihop kanske blir jättebra, vem vet, jag tror att det är värt att testa.


foto: H Söderström
Vikt och motion | |
#1 - - h:

fin blogg & vad händer i helgen :D?

Upp