1:a advent imorgon och lussebak...

Tänk imorgon är det 1:a advent. Är inte det lite mysigt, det tycker i alla fall jag.

Här hemma har vi bakat idag, eller vi och vi kan ju diskuteras, jag och äldsta dottern var det som bakade.


Foto:jag

Lussebullar. Foto:jag

Ni missar väl inte Tävlingen som jag har här på bloggen

Och snart börjar jag med min julkalender.
Jul | |
#1 - - Susanne P:

Oj så mycket goda bullar!

Ha nu en jättetrevlig 1:a advent!

Kram

#2 - - Lotta:

Sååååååååååå mycket guldgula underverk!

Hoppas de smakade lika ljuvligt som de ser ut;-)

Kram

#3 - - Camilla:

Mums...vad duktiga ni har varit.

Vad goda bullarna ser ut att vara.

Ha nu en riktigt bra första advent.

Kram på dig!

#4 - - Agneta:

godmorgon och trevlig första adventssöndag! Ser gott ut med alla era nybakade lussebullar.

Sv; lägg in en Lpskiva i ugnen på ca 100 grader en liten stund så att den mjuknar. Ta ut den och lägg den snabbt över ett glas eller en skål och forma den som du vill. Måste gå snabbt för den stelnar kvickt, men det är ju bara att stoppa in den i ugnen igen om det inte blev bra. Blir ju rätt snygga skålar av det :-)

#5 - - Helene:

Åh va duktiga ni är !!

Lusse-bullar...SÅ GOTT !!

Ha en fin första advent.

Kram Helene.

Upp