award...

Tack mormormu för den fina awarden.

Cherry on top award!




Regler:

1. Tacka den du har mottagit priset ifrån
2. Kopiera awarden till din blogg.
3. Berätta vilka 3 författare du räknar bland dina favoriter
och nämn en favoritbok per författare.
4. Skicka awarden vidare till 5 mottagare som du tycker
förtjänar den.

3 favoritförfattare, oj det blir nästan svårt att välja bara 3, men jag försöker.

1: Per-Anders Fogelström.
En mycket bra författare tycker jag. Hans stadserie om Stockholm är väl värd att läsa. Jag läser
den om och om igen.

Favoritboken är: Mina drömmars stad

2: Elisabet Nemert.
En mycket bra författarinna som skriver historiska romaner. Jag gillar alla hennes historiska   
romaner men nu måste jag välja 1.

Favoritboken får då bli: Ödets hav

3: Catharina Ingelman-Sundberg
En marinarkeolog som blev författarinna, skriver historiska romaner och böcker om
marinarkeologi. Även här blir det svårt att välja bara 1 bok. Första boken i hennes trilogi om
Vikingarna på Birka var de första böckerna jag läste utav henne så det får bli min favorit.

Favoritboken: Vikingablot


Jag skickar Awarden vidare till:

- Lejonkvinnan
- Fnulan
- Bigmarlin
- MammisPammis
- Cammo69

Och alla er andra som känner att ni vill göra den här listan :)
award | |
#1 - - Camilla:

Tack så mycket. Den ska jag ta mig an någon dag framöver.

Kram på dig!

#2 - - Ann Catrine:

Måste erkänna det var länge sedan jag läste någon historisk roman, Fogelströms böcker har jag (naturligtvis, det är väl nästan ett måste..), men de sista två har jag missat totalt! Loggar genast in på bokbussens beställninglista och bokar dina favoriter!

Mest läst engelska historiska romaner, märkligt nog..

Men nu ska det bli ändring på det ;-)



Ha en härlig lördagskväll vännen!

#3 - - Susanne P:

Grattis till Awarden!

Ha en trevlig 1:a advent!

Kram

#4 - - Ylva:

Ja, stadserien är fantastisk!

#5 - - Lejonkvinnan:

Tack ! :) Jag ska ta och plocka hem den någon dag framöver samt tävla här hos dig. Men inte idag, för nu har jag bakat lussekatter och är helt slut.



Hoppas du får en mysig advent!



Kram kram

#6 - - carina:

Grattis till Awarden!

Ha nu en fortsatt trevlig dag :)

Kramar

#7 - - Lilitha:

Ja, för mig blir det mest "häxböcker" å sånt där..haha. Ha en trevlig advent. Kram Lilitha

#8 - - Ama de casa:

Grattis till Awarden!



Jag gillar också Fogelströms stads-serie :-)

#9 - - Ama de casa:

sv: Nix, jag fick inte fota polisbilen. Varför har jag ingen aning om - det kanske var hemliga polisen?

:-)

Fast den var målad som en vanlig... Knäppgökar tycker jag!

#10 - - Fnulan:

ÅH TACK!!!! Vad glad jag blev!!!!!! Nu får jag ju verkligen sköta mig för att leva upp till denna fina utmärkelse! Ska fixa med inlägg sen.



PUSS!!!! Glad jag blev!!!

#11 - - Agneta:

oj, tackar tackar! Denna ska jag ta mig an imorgon! Glad jag blir :-)



Hoppas din lördagskväll är en skön lördagkväll!

kram

#12 - - Lotta:

Grattis!

Hoppas du får en fin första advent, alltid lite speciellt när man tänder första ljuset tycker jag.



Kram

#13 - - Kristina:

Tack snälla! Kanske ställer till det lite dock...sorry.

Upp