blodproverna...

Jag tar blodprov ungefär var 3:e månad för att kolla att kroppen klarar av alla mina reumatiker mediciner. Då kollas blodstatus, leverprover, inflammationsprover och säkert mer som jag inte minns just nu.

Dottern tog idag en rejäl blodstatus och med extra koll på järnvärdet. Hon har varit trött så länge nu så reumatologen tyckte vi skulle testa järnvärdet ordentligt, så kallat långtids järnvärde. Då kan man se om även järndepåerna i kroppen börjar sina och inte bara blodvärdena, tyckte jag hon sa.
Sjukdom | |
#1 - - Annci:

Jobbigt att vara svårstucken. Det är inte jag tack å lov - men tycker ändå inte att det är direkt kul ;-). Hoppas era värden är bra. Jag hade blodbrist innan min operation. Hade så lågt värde att de var tveksamma på om de kunde operera mig. Men jag "åt upp" värdet och det löste sig.



Nästa vecka är det dags för 1-årskontroll. Så inför det (på fredag) ska jag åxå lämna en massa prover. Då får jag se hur jag skött mig under det gågna året.



Ha en bra dag!!

#2 - - inger starkStark:

Svårstucken ja, det är inte kul. Det är bara Ursula som ser lugn ut när jag kommer. Nu håller jag tummarna för jänrvärdena, att de inte är alltför dåliga.

Upp