funderar på att bli medlem...

Jag funderar på att bli medlem på Biggest Loser men vet inte riktigt hur det fungerar.
Är det någon av er som läser här som har testat?
Resultaten för tv-deltagarna är ju enormt bra, jag förstår att resultaten hemma inte blir lika stora eftersom man inte tränar flera timmar varje dag, men maten och konceptet verkar bra tycker jag.
Jag har testat viktväktarna förut med relativt bra resultat, men jag pallar inte att åka iväg och väga mig på bestämda tider just nu. Min viktnedgång måste fungera med det vardagliga livet som jag har.

De senaste 14 dagarna har jag gått ner -1,4 kg endast genom att jag har infört lördagsgodis och chips endast lördag (lite fredag). Men jag känner att kanske kan Biggest Loser hjälpa mig med ett mat och tränings program som fungerar i min vardag, med familj och skola.

Snälla ni, om ni har testat Biggest Loser, kan ni inte skriva en liten kommentar om hur det fungerar. Hur betalar man? Hur fungerar maten/recepten? Hur fungerar träningen? m.m. Även om ni inte testat så får ni så klart också gärna skriva en rad :)
Vikt och motion | |
#1 - - Ama de casa:

Jag har ingen aaaaning om hur det går till...



Jag tycker bara att det är synd att folk åker ut som har jobbat så starkt. Jag tycker att dom borde ha en "andra sidan" där, som dom hade i Robinson nåt år, så att alla får chansen att fortsätta och nå sina mål.

#2 - - Annci:

Jag har inte testat det. Men jag har testat Viktklubb på Aftonbladet med mycket goda resultat. Gick ner 17 kg på 5-6 månader. Tyckte det funkade klockrent.



Men du... Grattis!! -1,4 är ju skitbra jobbat. Det behövs oftast inte mer. Tänk då om du skulle börja kontrollera intaget konstant. Då skulle du rasa.



Lycka till å kram!

#3 - - Agneta:

hade ingen aning ens om att man kunde bli medlem där, har varit med i viktväktarna innan men säger som du..jobbigt att ta sig iväg på vägning!

Men tycker att du startat upp bra med att lägga om kosten lite, tror att det hjälper upp massor. Jag äter lite GI inspirerat, har väl inte gått ner massor men känner att måtten minskat betydligt

#4 - - Carina:

Jag har inte heller nån aning om hur det fungerar. Jag hoppas du får hjälp från annat håll :)

Kram

#5 - - Lotta:

Va duktig du är som infört lördagsgodis och du ser det gav resultat. En mycket bra början. Jag tror att du fixar detta. Allt man gör är bättre än inget.

Har ni någon snö kvar? Inte en flinga har kommit här hos oss, men massor av regn.

Idag har solen varit framme :-) Underbart!

Kram



#6 - - inger starkStark:

Det går att följa viktväktarna utan att åka och väga sig. Det har jag gjort och gått ner 20 kilo. Det finns massor av recept och det kombinerat med träning ger resultat,du har testat förr, du kan igen Marie-Louise. Biggest loser tror jag inte på.

#7 - - Gun:

Vad duktig du är som tänker i de banorna, och redan gått ner i vikt, om du nu behöver det. Hoppas du får svar på frågorna och kan komma igång.

Programmet är bra tycker jag, men jag tycker som Ama, synd om de som åker ut. Det skulle vara lika kul om alla var kvar och tävlade tills det var slut.

#8 - - Helene:

Jag har inte testat, visste inte ens att det fanns = /

Men har du mycket över-vikt att gå ner ?

För annars kan du ju testa GI-MAT.

( vill jag )

Ha en mysig fredag.

Kram Helene.

#9 - - Marie-Louise:

Inger: Mamma, jag vet att du tycker viktväktarna är bäst, det har fungerat jättebra på dig. Just nu händer det ingenting på mig med vv, så jag tänker nog testa Biggest Loser. Det är inte så konstigt som det låter, bra mat varvat med motion. Kram mamma



Och tack alla ni andra som svarat. jag tror att jag ska testa Biggest Loser, jag återkommer med inlägg om hur det fungerar.

#10 - - Mamma Rhu:

Det viktigaste är att inse att allt inte passar för alla.. Endel går ner utav vissa dieter, andra går upp. Själv förespråkar jag en varierad husmanskost, att man får unna sig något gott ibland, men att man väljer ett bättre alt. Några bitar mörk choklad till kaffet står mycket bättre än en påse godis.. Vardagsmotion, men det som hjälpt mig mest är ändå att köpa hem en crosstrainer, så jag kunnat träna mer eller mindre dagligen, i min takt oavsett tid och väder.. :D

#11 - - inger starkStark:

Ok älskling, jag tycker det låter konstigt men testa, det tycker jag. Vv är inte bäst för alla

#12 - - Stefan Nilsson:

Du skulle inte vilja göra texten "Biggest Loser Sverige" klickbar och länka till vår sida så att fler får höra att den finns? - biggest-loser.se/biggest-loser-sverige/ :)

Upp