hade en mycket trevlig...

Jag hade en mycket trevlig kväll igår med mamma. Innan föreställningen tog vi "Annikas ostbricka" och ett glas vin.
Vi såg Mina drömmars stad på teater Reflexen i Kärrtorp. Med väldigt enkla medel lyckades de göra en lysande teaterföreställning. Plastbackar inlindade i vita plastpåsar var scenrekvisitan och alla i ensemblen var klädda i jeans/jeanstyg.


Så här började teatern, mycket effektfullt. Bild lånad av:Reflexen


Här står Henning och Lotten, precis då de blivit kära. bild lånad av: Reflexen


Bild lånad av: Reflexen

Lite synd tyckte jag det var att de "tappade bort" Henning och Tummen i handlingen. Allt kretsade kring Annika och det kändes väl inte helt rätt tyckte jag. Annika är i och för sig med en stor del i boken, men det kretsar kring Henning och Tummen. Annika gifter sig rikt ganska tidigt och vill inte befatta sig med sin fattiga barndom och uppväxt. Hon förskjuter sina fattiga rötter och vill bli rik och fin. Därför blev det lite konstigt när de lyfte fram Annika på det sätt de gjorde. Men på det stora hela var den mycket bra och välgjord.

Men för att kunna hänga med i föreställningen så gällde det att man hade läst boken. har man inte läst Mina drömmars stad av P A Fogelström så får man inte så mycket av denna teater. Då tycker man nog mest att den rörig.
Nöje | |
#1 - - Ama de casa:

Jag tycker att det ofta kan vara så. Ja, om man inte har läst boken så fattar man inte så mycket...

#2 - - ellen:

Åh, vad kul med teater. Borde gå oftare. Gick teater på gymnasiet och då fick man gå ofta.

Upp