här sitter jag och ute...

Jag sitter inne och pluggar idag, ute yr snön men det har jag inte ens märkt. Blev mest förvånad när ena dottern kom hem och stampade av sig snön. Men det blir väl så när man sitter inne med persiennerna nere pga, byggställningar utanför fönsterna. För tror eller ej, byggställningarna är kvar. Men igår kväll kunde vi för första gången på några månader gå ut på balkongen. Eftersom dom satt räcket och allt liksom på utsidan så har vi fått ungefär 10 cm djupare balkong vilket faktiskt märktes. Tänk vad 10 cm kan göra. Nej men nu ska jag fortsätta läsa. Läser just nu om konst i Afrika och hur våra plundringståg gick till (eller ja inte riktigt). Jag häpnar över hur Afrika och dess invånare benämns i mina stenciler, kopierade från utställningskataloger 1953, 1988 och 2003, främst är det skriften från 1953 som får mig att tappa hakan av förvåning. Ja ni ser, häftet från 1953 heter: Negerkonst...


foto:jag
utbildning | |
#1 - - carina:

Hos oss har det inte snöat på några dagar! Det gör faktiskt inte mig så mycket :)

Lycka till med läsandet!

Kramar

#2 - - Camilla:

Duktiga du som läser. Som sagt här har det inte snöat så mycket men jag ser att det snöar nu,så nu lär vi få så vi tiger :)

Kram på dig!

#3 - - Lotta:

Här stampar vi ingen snö, för har stampas ingenting för då blir man dyblöt. Vatten överallt, på åkrar, diken, gräsmattor, vägar.......



Förstår att du blir fast i ditt läsande, verkar intressant.



kram

#4 - - Carina:

Du är ganska "insnöad" när du sitter och pluggar ;)

#5 - - Susanne P:

Och här snöar det också för fullt!

Vilket namn från utställningskatalogen...

Det ordet får man ju inte ens nämna högt idag...!

Kram

#6 - - soffie:

usch vilket busväder det är hos mej har vi bara fått blåsten å sluppit all snö,

lycka till med pluggandet låter intressant det du läser.

#7 - - Daniel:

Intressant.. negerkonst...jisses!

#8 - - Nina:

Och då är det inte länge sen dom plockade bort visan "Hottentotten smyger fram" i från barnviseböcker.



#9 - - Sussi:

Men vad trist att ha levt med ställningar utanför så länge. Man vill ju ha persiennerna uppe och få in ljuset. I alla fall nu, det lilla ljus som finns!



Upp