jobba natt...

Inatt satt jag uppe och skrev till 02.30, kom i säng vid 3.00 tiden ungefär. Men det flöt på så bra och det var lugnt och stilla hemma. Jag var lite orolig över att jag kanske idag inte skulle vara lika nöjd med arbetet som jag var i natt, men det var jag. Det känns faktiskt riktigt bra det här, jag har fått med det jag vill ha med och jag har lyckats klämma in alla olika "minnen" och "kulturanalyser" som vi har haft föreläsningar om.

Stockholms Stadsmuseum stod på schemat idag. Jag hade bestämt mig för att åka dit och titta i deras fakta rum efter P A Fogelströms samlade Stockholmiana och annat. 3 timmar satt jag där och letade, hittade och läste. När jag gick därifrån var jag helt slut i huvudet och trött i ryggen och nacken, men det är inte sista gången som jag går dit och pluggar. Där kan man hitta nästan allt som handlar om Stockholm. Vissa böcker och skrifter finns nere i fakta rummet andra får man be en bibliotekarie hämta och vissa speciella skrifter får man beställa för att komma tillbaka och läsa en annan dag. Jätte mycket arkeologimaterial har dom där, så när jag läser arkeologi så kan jag nog hitta mycket där. Tänk vilka gömda rum/skatter man hittar när man studerar. Det här fakta rummet hade jag aldrig letat upp annars.

Efter middagen så skrev jag lite till på projektarbetet, eftersom jag hittade en del under arbetets gång idag. När jag började arbetet så var jag helt övertygad om jag inte skulle kunna fylla 5 A4 sidor, nu är jag uppe i 8 A4 sidor och det kommer nog bli minst 1 till. Vi ska lämna in mellan 5 - 10 A4 sidor med 12 i textstorlek och radavstånd 1,5. Så texten är ganska stor och radavståndet är stort, sen upptäckte jag att fotnoter tar sin lilla plats också. Men mellan 8 - 9 A4 sidor kommer jag nog skicka iväg.

Nu ska jag krypa ner i sängen och sova, eller kanske läsa lite om jag inte somnar på en gång.

Sov gott alla bloggvänner, vi ses imorgon.


foto:jag

utbildning | |
#1 - - Marielle:

svar: Tack :) Haha, dock gör jag ju inga riktiga spel än och det är inte säkert att jag tänker hamna i spelbranschen senare, men ja ändå. Lite så går det till iaf ;)

#2 - - Lotta:

Vad du har kämpat väl, du kommer säkert sova gott i natt och vakna mycket nöjd i morgon.

Vilket fint foto!



Kram

#3 - - Hannah - Bloggen om foto, mode och vardag:

- Naaw tack :)

#4 - - Hannah - Bloggen om foto, mode och vardag:

- Ja köp den jag lovar att hon kommer digga den :)

#5 - - Gun:

Så gjorde jag också när jag pluggade på gymnasiet. Satt halva natten. Det är ju jobbigt, men ändå skönt att bara köra på när man fått flyt. Likaså när jag ritar och målar, det går bäst på natten.

#6 - - Jenny:

Vad flitig du är Marie-Louise, skönt att det lossnat med skrivandet:)



Jag gillar de små skulpturerna du visar härnedan!



Ha det bra!



kraam Jenny

#7 - - Jenny:

Vad flitig du är Marie-Louise, skönt att det lossnat med skrivandet:)



Jag gillar de små skulpturerna du visar härnedan!



Ha det bra!



kraam Jenny

#8 - - Agneta:

jisses, glöm inte bort att sova på nätterna :-)

men jag förstår känslan som kommer när man väl får upp farten, den är svår att bryta för då kanske man tappar tråden lite.

Upp