kommer ni ihåg...

Kommer ni ihåg alla dom här småfotona som man samlade på? Jag hittade min samling idag.


foto:jag
Tips | |
#1 - - Doris:

Kul! Minns du vilka alla är?

#2 - - Lotta:

Då har du haft en trevlig tripp i minnenas arkiv idag. Kan tro det dök upp både det ena och det andra. Hoppas det bara var trevliga minnen.



Kram

#3 - - Ninni:

Ja det kommer jag ihåg=) Har nog en helg del kvar jag med.



Kramen

#4 - - Mona:

Jag har oxå min samling kvar. Det är kul att titta på dem. :)

Ha de bra

#5 - - Sofie:

gud undra vart man har alla de.. troligtvis har de väll försvunnit i någon flytt.



nu har jag lagt upp en bättre bild på de snygga trosorna.. =o)

#6 - - Helene:

Visst är det kul att ha såna småkort...

Jag har några kvar men dom ligger säkert på nån bra förvaring = ))

Ha en mysig kväll.

Kram Helene.

#7 - - maria:

Hej :)

Nu är jag ledig i dagarna 3 så en fika bör vi kunna få till nu :)



Jag bodde på Tenorvägen 63, en gavel...

Lena Nejdmyr känner jag, hon är en kusin till mina stora barn :)



Ha det fint ! Kram

#8 - - Svorskan:

Kul! De kan du ju göra ett kollage av.

God morgon! :D

#9 - - Sussi:

Å vilka minnen.. Nu börjar jag genast undra vart jag gjort av mina samlarfoton!??

#10 - - Fnulan:

#11 - - Fnulan:

Nu var jag allt för snabb....

Välkommen in till mig =) Jag har precis flyttat in så bloggen är inte färdigfixad men de kommer de kommer.

Oj dom därade korten... hahha man älskade varenda ett! Och var någon dum fick dom ett skägg eller mustach =)

Kram

#12 - - carina:

Tittar in och önskar dig en fin Fredag!Jag har oxå alla mina små kort kvar.

#13 - - Pia Hagman:

Åh så kul!!! Jag har oxå en sådan samling och guuud vilka minnen som poppar upp när man tittar på dem!!!



Sv: Jag kopierade det svar som jag skrev till Svorskan ang adoptionsinlägget. Orkar inte skriva det på nytt! Hahahahaha...



Jag vänder mig mot att man tror sig kunna "lämna tillbaka" ett barn för att man tycker det är jobbigt.. De är lagligen hennes föräldrar genom adoption. Bara för att hon vuxit upp i Gambia, alltså inte var en bebis när hon kom till Sverige, så betyder inte det att hon skulle ha det bättre där. Eller så skulle det kunna vara så. Det jag vänder mig emot är att ingen, vare sig adoptivföräldrarna eller soc-tjänsten, verkar haft flickans bästa i åtanke. DET tycker jag är att svika ett barn.



I filmen säger hon att föräldrarna hotat med att skicka henne till Gambia om hon inte sköter sig.Hon säger att det är hennes eget fel att hon hamnade där. Och att hon kanske får komma hem när hon är 18 år. Pass har hon inget. Kanske har någon fått henne att säga dessa saker, men är det hon säger sant så tycker jag att det är både sorgligt och hemskt.

#14 - - Agneta:

du har fått mig att börja titta runt i alla gamla album nu och visst finns det massor med kort som skapar oerhört mkt minnen. Kul!

Minns du vilka alla är på alla korten??

Sv; tack för gratulationen igår :-)

Upp