lördag...

Vad skönt det är med lördag, jag älskar lördagar. Jag sov alldeles för länge imorse men det var skönt.

Nu kokar jag jordnötssås och fixar kycklingspett. Blir en mumsig lördagsmiddag.

Redovisningen igår gick bra. Jag hade egentligen inte behövt vara nervös, alla var minst lika nervösa märkte jag. Jag ska försöka komma ihåg den här känslan inför nästa redovisning. Jag kan faktiskt det här och jag gör det ganska bra. Det kanske beror på att jag kan dessa ämnen och tycker att det är intressant.
Men jag upptäckte att jag måste röra på fötterna och vicka på tårna när jag står där framme, annars blir jag lätt yr i huvudet.

Nej nu ska jag gå och kika på hur det går för min jordnötssås. Trevlig helg.

Förlåt, klart ni ska få receptet.

Jordnötssås:
100 gr salta jordnötter
1 burk kokosmjölk (400ml)
2 msk röd currypasta
2 msk thailändsk soja (går bra utan, men det kan behövas lite salt om man utesluter detta)
1 msk råsocker
1 msk pressad lime eller citron
1 msk fisksås

Finhacka eller mixa jordnötter, gärna i matberedare. Koka upp alla ingredienser och låt allt puttra långsamt utan lock i ca:40 minuter.
Nöje | |
#1 - - Camilla:

Mums!

När skulle ni äta,sa du? ;)

Kram på dig!

#2 - - Carina:

Det lät gott med jordnötssås. Fast jag är lite "rädd" för jordnötter - har en dotter som är allergisk...



Sv: jag har en flaska blogga årgångsglögg med smak av saffran hemma men den är osprättad :)

#3 - - Sand mellan tårna:

Åh va gott det där lät! Recept på såsen? Är det lätt kanske jag vågar mig på det en dag.

#4 - - Fnulan:

Snacka om att jag ska dit... om så bara för att pilla bort navelludd!!!



Ska bli skoj med dina svar =)

#5 - - maria:

God morgon !



Låter som en smarrig sås det där , den måste jag pröva :)

Jag älskar oxå lördagar ...

Kan vi kanske lyckas få till en fika i veckan ?



Ha nu en skön söndag !

Kramar Maria

#6 - - Ninni:

Va härligt att det går bra för dig=) Mmm Jordnötssås..måste komma ihåg att skriva ner receptet.

Då kan jag bjuda sonen på middag han älskar jordnötssås.



Ha en skööön söndag, kramen

#7 - - Ninni:

Såå nu har jag sparat i ett worddokument..

Upp