mot skolan...

Snart ska iväg till skolan igen, idag har vi redovisning igen. Men som tur är har vi det i grupp denna gång, det tycker jag är enklare. Men jag måste bli bättre och säkrare på att ha redovisningar ensam för det kan komma att bli en del i mitt framtida yrke. Att stå framför en grupp människor och berätta om något arkeologiskt fynd, eller om varför en viss plats måste bevaras, eller varför det ej kan byggas just på "denna" plats. Så under dessa 3 år så måste jag öva, öva och öva på att prata inför en grupp människor.

Tack för alla era frågor till min kommande julkalender, vad roligt det är att läsa alla frågor.
Många frågor går in i varandra så jag kommer nog göra som så att jag "bakar" in några frågor under samma datum.
t.ex: - hur många år måste man studera för att Arkeolog? - Hur kom det sig att du ville bli Arkeolog? Dessa frågor kommer jag att besvara under samma datum har jag tänkt mig.

Fortsätt gärna att skicka frågor.


foto:jag
utbildning | |
#1 - - soffie:

hoppas det gick bra på redovisningen ,

jag är så att pratar jag om sånt jag kan så känner jag mej inte ett dugg nervös men är det nåt nytt för mej så känns det pirrigt.

kram

#2 - - puzzelkvinnan:

OK,det är ju ett jätte intressant jobb du har framför dig........ja,att prata inför grupp är ju jobbigt...

Finns det inga kurser för det?

Har du själv gjort nått arkiologiskt fynf?

Vad drömmer du om att hitta?

Upp