muntlig redovisning...

Snart bär det av till skolan för en muntlig redovisning, jag brukar vara jättenervös inför sånt här men idag känner jag mig faktiskt lugn. Kanske beror det på att jag faktiskt vet vad jag ska prata om eller för att vi bara är halvklass eller kanske för att jag blivit äldre och inte längre bryr mig så mycket om hur jag blir bedömd (utseendemässigt alltså). Självklart vill bli bra bedömd kunskapsmässigt, men när jag hade sådana här redovisningar i skolan som ung var jag alltid jättenervös. Jag avskydde att stå där framme att prata, dels skämdes jag för min hesa, knasiga röst och dels tyckte jag alltid att jag var ful. Alla andra såg alltid så mycket bättre ut än mig, tyckte jag. Men nu skiter jag faktiskt i om någon tycker att jag ser ful ut när jag står där, idag vill jag bli bedömd för mina kunskaper och inte för mitt utseende.


jag och mina döttrar, för ca, 11 år sedan.
utbildning | |
#1 - - Daniel:

Djupt andetag, kommer gå bra!

#2 - - carina:

Att redovisa på skolan var det värsta jag visste!

Men det kommer att gå bra för dig :))

Kram

#3 - - Lotta:

"Nu skiter jag faktiskt....." Så kloka ord från en mycket klok och vacker kvinna. Hoppas att allt gick bra!



Kram

#4 - - carola:

hatade muntlig redovisning jag..huh..



Du fixar det fint tror jag.

Kram och sussa sött

#5 - - Kristina:

Det är väl ändå tjusningen med att bli äldre - att man skiter i vad andra tycker. Och så himla lika varandra ni var på bilden alla fyra tjejerna!

#6 - - Stattinskan:

Jag tror att vi är många som delar den "ångesten". Jag tycker fortfarande att det är obehagligt trots år av träning i mtt jobb.

Hoppas det gick "kalasbra"

Gomorron

#7 - - Agneta:

hoppas att det gick alldeles utmärkt på redovisningen! Visst är det väl så att med åldern kommer ett annat lugn och insikt om vad som är det viktigaste...

#8 - - sofie:

sv, ha ha, ja visst är de underbara, önskar jag köpte ett gäng att ge bort i present, bättre present är nog svårt att hitta...

#9 - - J I L L I Z:

lyssna på mitt senaste videoklipp, och erkänn att jag låter exakt som Tommy Nilsson!! :D

#10 - - robin hood - gratis designhjälp:

hejsan!



Har börjat med mina this or that frågor igen, lust att säga din åsikt på dagens fråga?



Vilket föredrar du, Sex adn the city filmerna eller serien?

kram!



#11 - - Dianalejandro:

Hejsvej!

Diana & Alejandro här.

Vi har just startat bloggen och vi hoppas att vi kommer långt med den! I bloggen skriver vi om bland annt kärlek, fotboll och vi ger er en massa råd och tips.

Alejandro avslöjar killar

Diana avslöjar tjejer! :)

kramar besök gärna och släng en kommentar om ni vill det!

ciao

#12 - - Fnulan:

Men hur gick det?????? Jag känner så väl igen dina känslor om att bli bedömd... hatar det!!!!



Visst är det hemskt med kaffe som är slut? jag dricker inte kaffe jag sveper mitt :)

Upp