snart lite träning...

Snart ska jag ge mig iväg och träna igen. Skam den som ger sig. Jag vet att kroppen mår mycket bättre av träning och nu äntligen börjar det sakta men säkert synas på vågen. Jag har förresten gått med i Biggest Loser klubben, men jag ska starta med recept och så på måndag/imorgon.
Men äntligen börjar kilona släppa taget lite gran. När jag tog mina antidepressiva tabletter så gick jag upp drygt 3-5 kilo (beror på vilken våg jag använder) fast jag tränade 3 gånger i veckan. Dessa kilon börjar nu så smått försvinna. Jag har många kilon som ska bort, men det får gå sakta. Bara de släpper taget.

En tanke som jag fick angående det där programmet Ung & bortskämd var att det verkade som alla dessa ungdomar/unga vuxna var ensambarn. Eller fanns det syskon? Jag såg och hörde inte något om några syskon, men det kan ju vara fel. Uppfattade ni några syskon?
Jag tänker som så här, att om man har syskon så blir det automatiskt inte samma JAG-tänk eftersom man då faktiskt måste samsas med sina syskon. Detta faller om man är en riktig sladdis, då blir man nog även lätt bortskämd av sina syskon.
Men barn/ungdomar som har syskon tycker jag oftast får en bättre världsbild och mer sympatier (detta är bara mina tankar och åsikter). Det finns såklart många fina ensambarn som har starka sympatier för andra, men det känns som om det är vanligare egenskaper bland barn/unga som har syskon.


hela familjen samlad. (Julen 2000 tror jag)
Vikt och motion | |
#1 - - Susanne P:

Jag tror på din teori.

Sv. nä, alla pappor är tyvärr inte bra för sina barn...

Lycka till med din träning!

Kram

#2 - - Lotta:

Så rätt, så rätt. Viktnedgång ska ske med förnuft. Hoppas din belöning smakade gott :-)

Jag har aldrig sett det där programmet Ung & bortskämd, bara läst om det. Men vad jag förstår så har de aldrig själva fått eller behövt ta ansvar.

Lika bra jag inte tittar på det, blir nog bara irriterad över att de kan göra program av vad som helst.



Gråmulet hos mig!



Kram

#3 - - Kristina:

Jag som är mamma till ett "ensambarn" vet inte riktigt om jag kan hålla med. Vi har ständigt varit medvetna om att det krävs lite mer av oss just pga rädsla att skämma bort henne på fel sätt. Sedan går ju de allra flesta barn på dagis numera och där, om någonstans, får de ju automatiskt med sig det här med att vänta på sin tur, ta hänsyn till andra osv. Bland dotterns kompisar kan jag nog faktiskt säga att många av de som har syskon, framför allt äldre sådana, har visat sig vara de bitchigaste och småjävligaste - inte ensambarnen.



Usch, känns som om jag gick i försvarsställning, men det är inte alls menat så. Jag har dock funderat och reflekterat över det här själv en hel del genom åren, just pga att jag ofta får höra från andra att ensambarnen nog är de som blir "värst".

#4 - - carina:

Lycka till med träningen!

Nu ska jag åka i väg och gratta min goa far :))

Ha en fin Söndag!

Kram kram

#5 - - Marie-Louise:

Kristina: Jag vill absolut inte dra alla över en kam. Jag går bara på vad jag sett i min närmsta omkrets. Jag tror nog främst att det beror på hur föräldrarna uppfostrar sina barn, inte antalet barn. Kram

#6 - - inger starkStark:

Mycket klokt, jag tror att barn som har syskon mår bra av just detta, man kan inte bli så ego, man måste lära sig att dela med sig och syskonbråk tror jag utvecklar. bra med viktnedgången, ta det lugnt, huvudsaken är att det går åt rätt håll.

#7 - - inger starkStark:

Nu ser jag att jag har kommenterat fel inlägg, nåja läs där

#8 - - Stefan Nilsson:

Nu har det gått ett par månader så det vore intressant att höra vad du tycker om BL-klubben. Jag håller på att försöka samla in lite recensioner av alla tänkbara dieter så att fler kan hitta det som passar dem. Därför vore det uppskattat om du ville lämna dina tankar om BL-klubben som en kommentar här:



http://biggest-loser.se/klubben/

Upp