träning hör till mina söndagar...

Nu ska jag snart iväg och träna, söndagar och träning hör ihop för mig. Det är skönt att ha 1 fast dag i veckan som man verkligen kommer iväg på och det känns alltid bra att träna bort helgens "synder". Jag och min mellandotter försöker gå 3-4 gånger i veckan till gymmet, oftast lyckas vi faktiskt. Och vi går som sagt alltid på söndagar, då följer även min mamma med.
Den här veckan har vi lyckats med 3 träningsomgångar, om jag räknar med dagens, och det känns helt okej.

Sen ska jag sätta mig och läsa inför föreläsningen imorgon. Imorgon handlar föreläsningen om -förfärliga och begärliga föremål. Om jag förstod läraren rätt så ska vi diskutera hur konstsamlingar och liknande har hamnat där de hamnat.
Genom plundring, genom köp, krigsbyten m.m.?
Och ifall det är krigsbyten, plundringsbyten eller annat, är det då rätt av detta museum att behålla dessa objekt? Kan man komma fram till en kompromiss med landet som det ursprungligen kom ifrån, eller ska det ges tillbaka?
Det kan verkligen bli en mycket spännande föreläsning och kommande seminarium i temat hoppas jag verkligen bjuder på diskussioner.


föremål som är utgrävda på Birka. Foto:jag
Vardag | |
#1 - - Ama de casa:

Vad duktiga ni är! Och det är vi också - snart dags för marathon igen ;-)

#2 - - carina:

Vad härligt att åka och träna! Man känner sig så duktig efteråt :)

Kramar

#3 - - Helene:

Smart att ha träning på söndagar = ))

Ja när man syndat alldeles för mycket !!

Spännande föreläsning.

Ha en mysig kväll.

Kram Helene.

Upp