ute far snön...

Ute är det kallt, blåsigt och snön far runt. Byggställningarna som finns kvar på framsidan av huset låter som om de ska rasa ihop i blåsten. Presseningarna som är spända ovanför byggställningarna står som segel ut från dom och slår i vinden. Skönt då att sitta här inne och läsa studielitteratur om Visby.

Men det går lite trögt, jag försöker tvätta, diska, fixa köttfärssåsen till middagen samtidigt som studierna på går, det går så där halv bra. Men nu ska jag koka mig en mugg the och ta en lussebulle, som jag bakade i söndags, och läsa, läsa och läsa. För det är intressant och roligt, så motivationen finns där. Ska bara...
utbildning | |
#1 - - carina:

Vilken tur att du får sitta inomhus :)

Hos oss är det kallt och grått, men ingen snö som tur är :))

Kramar

#2 - - Fnulan:

Kom och tänka på en sak faktiskt.. Min sambo är handikappad, han har ett ben och brännskador på mestadels av kroppen. Skulle vintersol vara något för honom och är det något man söker pengar till och isåfall var? Måste han åka ensam eller får han lov att ta med sig till exempel mig som hjälp? Kostar?

Förlåt för alla frågor.....

Kram

#3 - - Lejonkvinnan:

Lussebullar redan? Låter smarrigt och passar med vädret idag :)



Kram

#4 - - mo:

Oj, hoppas du slipper ut o fara i det vädret..nej bättre att sitta inne o äta lussebullar..mums, ha en skön kväll

#5 - - Gun:

Jag förstår att det är svårt att läsa när du har så mycket annat på gång samtidigt.

Det lät väldigt gott med lussebulle i alla fall.:)

#6 - - Fnulan:

Tack söta du! Han ska ta kontakt med sin läkare. Du vet, i hans ögon är han inte handikappad.. han är en envis j*kel...

#7 - - Marie-Louise:

Fnulan: Det tog mig många år innan jag insåg att jag ens kunde få söka, jag förstår honom. Men man får så bra hjälp där att det är helt klart värt det. Ge honom länken till hemsidan så kan han kika runt i lugn och ro, Vintersol finns på fb också ;)

#8 - - soffie:

mums med lussebulle det år jag med en idag fast den va köpt ska baka till helgen tänkte jag,

kram

#9 - - Åsa:

Määh, lussebullar!! vill ju jag också ha!

#10 - - Lotta:

Ingen snö ännu i Karlskrona men hu vad det regnat. Inatt har det varit uppehåll så tänderna har inte skallrat lika mycket som natten innan.

Men sitta inne och kolla ut gör inte ont i värmen med goda teet. Vad sugen jag blev på lussebulle.



Hoppas du får en bra dag!



Kram

#11 - - Sussi:

Det där ska bara.. Känner jag väl igen ;)



Här har det snöat och blåst också. Blääää..

Det bästa vore att hålla sig inne men tyvärr så måste jag ut och åka idag :(



Ha en bra snödag

Kramisar

Upp