det gick bra....

Den muntliga redovisningen gick bra.Vi var i halvklass men alla var inte där vi var bara 10 elever, så vi höll redovisning för 8 elever och 1 lärare. Vi fick sitta kvar runt bordet och redovisningen kändes ganska oformell. Läraren flikade in några enstaka frågor men inte många alls, vi fick nog med det mesta redan i redovisningen. En grupp fick väldigt många frågor av läraren men dom hade inte tagit med alla punkterna som vi skulle ta med, så det var nog därför. Om jag ska vara kritisk mot oss så tror jag att det kunde upplevas lite som om vi pratade i munnen på varandra eftersom vi liksom fyllde i varandra lite då och då. Men det känns som om den gick bra och det känns som om vi fick med allt det viktigaste.

Så nu ska jag på allvar börja med projektarbetet. Jag ska läsa Mina drömmars stad av Per-Anders Fogelström. Jag ska sen utifrån den boken göra ett projektarbete om hur han använder sig utav historia och kulturarv i sin bok. Hur beskrivs olika saker? Hur beskrivs arbetarklassen? Hur beskrivs kvinnorna? Hur var det att leva runt 1860-1880 talet? Så nu ska jag sätta igång med detta på riktigt, det ska vara inlämnat senast 7/11-10 och uppgiften ska vara mellan 5-10 A4 sidor.
Men jag älskar den här bokserien, jag har läst den flera gånger, så jag känner mig ganska lugn med det här arbetet.


foto:jag
utbildning | |
#1 - - Sand mellan tårna:

Tycker du det gick bra gjorde det säkert det oxå=)

#2 - - Agneta:

så...nu har jag läst ifatt lite :-)

skönt att er redovising gick bra, skulle väl tro att det betydde att ni gjort ett bra arbete i o med att läraren inte frågade så mkt.

Erkänner att jag aldrig läst något av Fogelström, har tänkt på det många ggr men det har aldrig blivit så utan det har alltid blivit något annat istället. Borde kanske ta mig i kragen??

Lycka till med ditt arbete, lite varje dag innebär ju att det till slut blir väldigt mkt

#3 - - Nina:

Fogelström minsann...honom minns jag...

Blev mer eller mindre tvingad att läsa hans böcker i gymnasiet...så har nog lite neggokänslor över hans skrivande tyvärr. Men du kanske kommer inspirera mig till att 20 år senare läsa hans böcker igen?! Vem vet?! :)



Sv: Samma här. Kräftor varje, varje, varje dag skulle inte vara helt fel. :)

#4 - - Matilda:

Vad skönt att redovisningen gick bra! Bra jobbat!



Sv: Tack ska du ha!

#5 - - Mona:

Jag var hos en tant en gång som läste i en tidning att det var socialt att gäspa. Vi gäspade jämt när jag kom dit. Hahahaha.

Kramen

#6 - - Dansbandsfrun:

hej, nu ska jag börja med att fråga (o va en redi gnällkärring) ;) Finns det inga möjligheter att förstora din text liiite mer? Jag har skitsvårt att läsa det du skriver o då ser jag ändå ganska bra ;)

Jag säger o frågar för att jag gillar din blogg, så ta det på rätt sätt. (jag vet att jag börjar kvala in för läsglas nu men jag vill bara höra) kanske är fler som har tänkt på samma? Texten är så himla liten.



Sv: jo jag har bara tagit pärlor o "gummiband" o gjort lite efter smak. Jättelätt o skitkul att ha lite personligt. (finns elastiskt snöre lite varstans tex panduro. (som är världens roligaste affär ;)



kram

#7 - - Yvonne:

Morn morn!Svenskan kan till och med vara svår för oss svenskar ibland.Skönt att redovisningen gick bra.Fågelstöm har jag läst.Nu mera blir det mest att lyssna på talböcker,Mycket för att stimulera min gubbe som har fått alzheimer..Ha en bra dag! kram!

#8 - - Anki:

Vad roligt att höra att det går bra med skolan...oj vilken fin bild du bjuder oss på. Kram

#9 - - Aggie:

Redovisning som gått bra är alltid trevligt! Motiverade elever gör gärna bra ifrån sig, kul!

Jo, lådinsatsen där jag har kryddor har jag köpt på nätet via www.smarthem.se. Där handlade vi mycket när vi byggde vårt hus och det fungerade jättebra!

Kram

Agneta

#10 - - Camilla:

Vad underbart att redovisningen gick bra.

Ni gör det bra som går i skolan.

Jag är sååå glad att jag gjort bort det :)

Hoppas att du får en bra dag idag!

Kram!

#11 - - Fröken M:

skönt att ha redovisningen avklarad... det var många år sedan jag behövde göra något liknande nu, men jag minns fortfarande känslan av lättnad när det var överstökat :) ha en härlig dag !

#12 - - Millah:

Hej... Allt bra?

Är du tävlingsintresserad?



Jag har igång massa tävlingar nu

& det kommer in nya titt som tätt.



Var gärna med och tävla =)

--> http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Är du int intresserad så ber jag så hemskt mycket om ursäkt..

Ta hand om dig =) Kramar // Millah

#13 - - Ama de casa:

Vad skönt att redovisningen gick bra - det var ju det jag trodde ju :-)



Jag läste Fogelströms Stockholmsskildringar när jag var i tonåren. Mamma hade böckerna. Jag började med "Barn av sin stad" för jag trodde det var den första (lät ju så på namnet!) Så det blev lite huller om buller ;-)

#14 - - Fotograf Annie:

Jag har inte läst den bokserien men är lite småsugen på att läsa den då jag har hört mycket bra om den.

Vilken fin bild du har tagit, är det på Söder? :)

Upp