facebook....

Det här med facebook är verkligen en hel vetenskap. För det första kommer jag aldrig att sluta att förvånas över vad folk skriver om i sina loggar för det andra är det så många inställningar som kan göras att jag blir helt vimmelkantig.

Först då det här med vad folk skriver i loggen:
- hur tänker man när man skriver alltför privata saker i sin logg?
- tror man inte att alla kan se det?
- eller struntar man i om alla ser och anser sig ha rätt att skriva precis vad man själv vill?

Själv håller jag mig ganska oprivat (tycker jag själv) på facebook. Jag lämnar inte ut min man, mina barn, mig själv, min omgivning i alltför privata sammanhang. Vissa saker är bara inte till för all, precis som det fungerar i bloggen faktiskt. Även om jag skriver mycket här i bloggen så ska ni veta att jag skriver absolut inte allt och jag vill inte lämna ut mina närmsta här i bloggen. (Det får dom i så fall göra i sina egna bloggar, de som har en)

Det här med inställningarna då:
- det finns så många olika inställningar att jag blir helt snurrig.
- hur ser man om det är jag eller vännen som har blockerat/blockerats?
- hur gör man för att göra någon inställning "ogjord"?

Ja som ni ser är jag absolut ingen hejare på facebook, men vad f*n man lär så länge man lever.
Allmänt | |
#1 - - Ann Catrine:

Ler

Var alldeles nyss in på facebook, och fick reda på det senaste, fast jag absolut INTE ville veta, om några vänner seperation!

Man blir bara matt!

Varför skriver man om bråk, försoningar m m?!

Blir bara pinsamt, och det blir jobbigt när man ses IRL och tvingats ända med in i sängkammaren via FB!



Tycker som du, man ska tänka sig för både två och tre gånger innan man publicerar sitt privatliv...



Fått en hel pärm med info om inställningar och annat på FB, problemet är bara att jag inte orkar läsa igenom allt... ;-)



Likaså med bloggen, jag skriver om och visar foton, men bara på de jag har tillstånd av. Och även då undviker jag utlämnande.

Man bör ju ha lite respekt för sina närmaste också... ;-)



Ha en fortsatt fin tisdag!

#2 - - Sand mellan tårna:

Ja du, fb är en hel vetenskap. En egen värld.

#3 - - Pia Hagman:

Vissa är väldigt privata på FB, jag håller mig nog personlig men inte jätteprivat. Däremot har jag insett att det är där man håller sig uppdaterad och när man sedan träffas IRL så behöver man inte stå som ett frågetecken inför något.. :o)



Kram!

#4 - - Mona:

Du har nått hos mig, på min blogg.:)

#5 - - Helena:

Jag gillar fb... Men gör ordentliga rens i min vänlista ibland. Har haft en otrevlig incident med en människa i släkten som var förbannad över att han och hans fru inte fanns med bland mina "vänner" längre.... Efter det valde jag att låsa bloggen. Men... Jag vidhåller,,, Rätt hanterat är fb jättekul!

Kram

Upp