kanelbullensdag...

Idag var det skola igen, nytt ämne och ny lärare, fast vi kommer ha de "gamla" lärarna också. Spännande ämne men svårt - Historiebruk och Minneskultur. Lite luddigt idag men det kommer väl klarna eftersom lektionerna går, hoppas jag. Om drygt 1 månad ska vi lämna in en uppgift i det här ämnet.

Kanelbullensdag idag, det måste man bara fira. Så jag bakade bullar när jag kom hem idag.




foto:jag
Familj | |
#1 - - Skogslyckan:

Åh jag hade inte tackat nej till en bulle och en kopp kaffe. Min man kommer snart hem och han går under namnet Skogslyckans fikakung så vem vet vad han handlat...

Ha en fin kväll!

Kram Pia

#2 - - Sand mellan tårna:

Här togs det ut bullar ur frysen :-)

#3 - - Maja:

Gott gott, det verkar som att nästan alla bakat själv... duktigt. Jag köpte.

#4 - - Barnens Hjältar:

Det där såg himla gott ut det :-)

#5 - - Carina:

Jag byggde bullar i lördags :)

Det är sååå gott med nybakta bullar.



Det kommer att klarna vad det lider. Var så säker!

Vad duktig du är! Det låter som svåra ämnen det där...

Kram

#6 - - Agneta:

ser smarrigt ut...speciellt för stackars mig som inte fått en endaste kanebulle på hela dagen :-(



Sv; jo, jag ska nog skaffa automatiskt svar på Tradera, skitjobbigt skicka ut 31 mail! Hur gör man det, får nog kolla upp det?! Jag säljer mest av barnens kläder som de växt ur, vissa får man mkt för o annat lite mindre för.

#7 - - soffie:

vad är det fr kurs den här gången,och vad ska du lämna in för nån uppgift,

Har med mumsat kanelbullar idag:)

#8 - - Lotta:

Kanelbullensdag? Det där har jag missat! Men jag åt en supergod vetefläta med mandel idag så den får kompensera kanelen.

Vilka goda bullar du fått till, såg riktigt mumsiga ut och de smakade säker detsamma.

Kram

#9 - - Annci:

Mmmmmm... såg gott! Hembakta är asolut bäst.



Men jag blev bjuden på en köpe-bulle på jobbet och jag måste säga att den var den godaste köpe-bullen jag någonsin ätit. Så den fick duga :-).



Vad duktig du är med skolan impad

#10 - - Helena:

Mmmmm det ser gott ut.=)

Jag bakar nästan aldrig nu sen barnen flyttade hemifrån.....dumt nog.

Ha en fin tisdag!

Kram

#11 - - Skogslyckan:

Nej det blev ingen bulle...min man hade missat kanelbullens dag..ja under har skett förr...ler.

Kram Pia

#12 - - Daniel:

Sååå gött, det godaste som finns!!

Upp