söndag...

Jag vaknade ganska pigg och utvilad vid 9 tiden imorse och idag hade jag verkligen bestämt mig för att plugga. Frågorna inför seminariet gick bra, det var lite frågor om Nietzsche, men sen tog det stopp. Jag skulle läsa 2 böcker på Engelska, eller ja inte hela böckerna, men några kapitel och jag somnar hela tiden när jag försöker läsa. Det är hopplöst, jag läser 5-10 sidor sen somnar jag till och så får jag liksom börja om någon sida och så håller jag på så där. Det är inte så att ämnet i sig är tråkigt för det är det inte, utan det är språket. Språket går inte in, jag måste läsa om igen och igen innan jag vet vad jag läst om. Det ena kapitlet handlade om svårigheterna med att "gräva/leta" fram historia om vad "apartheid" höll på med i Syd Afrika, hur han som försöker "gräva" fram fakta blir motarbetat hela tiden, väldigt intressant men så svårt på Engelska. Det blir svårt att förklara på Svenska märker jag, men ni kanske förstår vad jag menar.

Så har min söndag varit. Nu ska jag dricka kaffe och äta Ben & Jerry glass, sen blir det läsa igen. Vi hörs.




foto:jag
utbildning | |
Upp