tacokväll...

Idag kör vi på tacokväll här hemma, tyvärr fick jag bara tag på omogna avokados på affären. Men tack och lov för facebook, jag skickade ut en fråga om någon visste hur man snabbmognar avokados. Och ja, det var några som visste det. Så nu testar jag 3 olika förslag här hemma.

avokado + äpple i plastpåse ska visst snabba på mognaden av avokadon.

avokado + tomat i plastpåse ska också snabba på mognaden av avokadon.

inlindade i tidningspapper och sen liggandes bredvid spisen (inte för nära) ska också skynda på mognaden av avokadon.

Eftersom jag fick så många bra tips och jag har så många omogna avokados hemma så bestämde jag mig för att testa alla 3 förslagen. Så får vi se vilket alternativ som vinner i mognads hastighet.

Uppdatering: Ingen av avokadosarna hann bli mogna till middagstid. Jag försökte göra guacomale ändå på de 2 avokados som var "mognast" men det blev inte gott. Jag återkommer igen imorgon med vilken som fungerade bäst. Just nu ligger 1 avokado inlindad i tidningspapper och 1 avokado ligger i en påse med ett äpple och en tomat, så får vi se imorgon hur det har gått med mognadsprocessen.
"foto:jag"
Tips | |
#1 - - Sand mellan tårna:

Det med äpplen visste men inte det andra. Berätta sen vilket som var snabbast.

Visste du att man i kylen inte ska lägg gurka och tomat bredvid varandra? Dom blir dåligare fortare då, är nåt ämne i tomaterna så eg ska man väl inte ha tomater bredvid andra grönsaker alls. Ja förutom avocado då om man vill snabba på dom:)

#2 - - Gun:

Vad gott med tacos. Vi brukar göra tacopaj istället ibland, och det är också mumsigt.:)

#3 - - Dansbandsfrun:

Så jäkla bra tips, hade inte en aning. Gör du guacamole eller tärnar du den till tacosen?

ha en bra fredag! kram

#4 - - HUSnrNIO!:

Helt nya tips för mig! Bra att veta hur det gick så skriv om det...=) Ha en trevlig fredagkväll.

Upp