typiskt...

Jag var riktigt trött när jag kom hem idag och hade ondare i kroppen än vad jag haft på länge. Sätter mig i soffan och lyckas bita av en tand på en godis, hela fyllningen åkte och jag kände att jag hade en spricka i tanden, ena halvan satt löst. Så jag fick ta tunnelbanan in till tandakuten och fixa det. Först hade jag fullt sjå att hitta dit, tack älskade make för att du hjälpte mig via mobilen. Sen tog det 5 minuter för tandläkaren att dra bort den lösa biten och fylla igen hålet och allt detta kostade mig 1058 kr. Ja roligare kan i alla fall jag ha för pengar. Och en lugnare tisdagskväll har jag också haft, jag som bara ville sitta i soffan hela kvällen, tji fick jag.


foto:jag
Vardag | |
#1 - - Kristina:

Usch då, stackars dig! Roligare kan man ha för pengarna.

#2 - - Lejonkvinnan:

Det som gör mest ont när man är hos tandläkaren, det är när man betalar. Ska själv dit i morgon, visserligen bara på undersökning, men bara det brukar ju kosta på, och sedan blir det väl säkert en massa som ska fixas också...usch.



Hoppas allt är bra med dig annars och att värken i kroppen blivit lite bättre!



Kram till dig!

#3 - - soffie:

nej va jobbigt å dyrt men va skönt du fick en sån snabb tid så det blev fixat,

läcker bild,

kram

#4 - - AnnaKK:

Hej!



Och tack för kommentaren du lämnade i min blogg! :-)



Usch, ja... Sånt där med tänderna har hänt mej också några gånger de senaste åren - INTE kul!! :-(



Hoppas du får en bättre dag idag! :-)



Ha det fint!!!

#5 - - Pia Hagman:

Usch och fy!!! Men samtidigt tur att det finns tandläkare som kan hjälpa en i nöden.. trist bara att de tar så förbaskat bra betalt för det oxå!! Du har ju läst om alla mina tandläkarbesök.. är väl uppe i 4500 kr nu. Sen blir det nog kostnad för en bettskena oxå, så att min käkled ska få vila på nätterna..

Härlig höstbild med alla färgerna!! Kram!

#6 - - Lotta:

Dumma godis! Kan inte fatta hur mycket det kostar att laga/fixa till tänderna. Bra att du fixade till det med en gång så att du slapp att få ont.

Hoppas du fick lite vila trots allt :-)

Kram

#7 - - Sand mellan tårna:

Usch då, inget vidare. Skamligt dyrt oxå.

Upp