lite svar från frågestunden....

Då drar jag igång och svarar på lite frågor, men kom ihåg att ni ska ställa frågor till imorgon kväll.

1: Vilken är din favorit mat?
Min favorit mat är nog faktiskt min mammas mat, Paella, pajer, Lammstek, potatisgratäng. Det är något väldigt    visst med att få äta sin mammas mat. Måste jag välja något som jag lagar själv är det nog Kyckling Marengo.

2: Jag undrar om du är arbetslös och ska plugga därför eller bara för kul eller vad?
Egentligen har jag nog 2 svar på den frågan. Ja jag har varit arbetslös men jag började plugga därför att jag bara av en slump kom in på en drömkurs, som jag sökte bara för att den fanns tillgänglig och jag tänkte ja varför inte, jag är ändå arbetslös. Men nu har jag ju hittat en ny kurs/utbildning som jag precis har börjat på och den är nog mera för att den kan leda mig fram på vägen mot mitt drömjobb och det verkar vara en mycket bra och rolig utbildning.

3: Vad har du för sjukdom? Vilka besvär har du?
Jag har Psoriasis Artrit och Bechterew. Detta har jag skrivit om HÄR. Jag har besvär främst från nacke, rygg, axlar, bröstrygg, käkar och höfter. Men värken kan flytta sig runt i kroppen på de mest märkliga sett.

4: Hur går det med viktväktarna? Blir du sämre i kroppen under vinterhalvåret då det är kallare?
Viktväktarna går inge bra alls just nu, jag känner nu att jag måste satsa på annat innan jag kan ta tag i viktväktarna. Ja jag blir sämre under vintern, oftast. Vinter och kyla är ingen hit för mig och min kropp. Men den här vintern hoppas jag att jag klarar lite bättre eftersom jag nu tar Humira som verkar ge mig bra effekt faktiskt.

5: Samlar du på något? Favorit sak (något du ej klarar dig utan)?
Nej jag kan inte komma på något speciellt som jag samlar på. Ja kanske böcker då, jag älskar böcker och har flera bokhyllor fulla med böcker. Jag har precis börjat sälja av en del böcker via Tradera, men vissa böcker kommer jag aldrig att sälja. Tex, Per-Anders Fogelströms böcker dom älskar jag, även mina historieböcker är mig väldigt kära. Ja favorit sakerna är nog faktiskt mina böcker, ett liv utan böcker vore väldigt tomt och trist tycker jag.

6: Bästa minnet ifrån semestrar? Då gjorde du bort dig?
Mitt bästa semesterminne är nog vår väldigt sen bröllopsresa till Egypten nu i januari 2010. Jag och min man hade en underbar vecka. Bara vi två. Sen hade vi hela familjen en underbar semester på Cypern sommaren 2008. Den kommer jag minnas på ett speciellt sett i och med att det var första gången för mina barn som dom flög. Det var stort för dom och det var stort för oss alla att kunna få ha lyxen att bo på hotell och umgås i 8 dagar. Höll på att glömma nu, då gjorde jag bort mig....senast jag gjorde bort mig riktigt ordentligt var nog när jag precis hade träffat min blivande make och vi var hemma hos hans föräldrar. Hans föräldrar hade skinnsoffa och jag var inte van vid det (vi hade alltid tygsoffa hemma och har nu också). I alla fall så hade jag magknip och "råkade" lägga en fis i skinnsoffan. jag trodde att jag skulle kunna smyga med den men ack vad jag bedrog mig, hela skinnsoffan smattrade till. Då skämdes jag rejält!

7: Vad gillar du för musik?
Jag gillar nästan all musik. Men måste jag välja så föredrar jag rock.

8: Vilka är dina 3 bästa egenskaper? Vilka är dina 3 sämsta egenskaper?
Positiva: Engagerad i mina medmänniskor, lyhörd, flexibel.
Negativa: Är dålig på att ta kritik, ger andra mer än vad jag ger mig själv, blyg.

9: Vilken färg har du på ögonen? Vilken färg har du på håret? Har du långt eller kort hår?
Jag har bruna ögon med lite gröna stänk. Jag har brunt hår med gråa strån i nuförtiden. Mitt hår är nog mellanlångt, det går ned till axlarna och en bit längre ner.

Flera svar kommer, jag lovar. Kör en omgång frågor imorgon också. Nu ska jag gå och sova. Kram till er!

foto:jag

Nöje | |
#1 - - pillan:

vad är din favorit färg ?

#2 - - Kristina:

Kul idé med frågorna, på det sättet fick vi ju "lära känna" dig lite mer. Och fantastiskt fint foto!

#3 - - Helena:

Vad kul... Nu fick man reda på liiiite mer om dig!=)

Kram

#4 - - Lotta:

Tänk så mycket man kan få veta bara man ställer några frågor. Mycket kul idé.

Kram

#5 - - messan:

Kul att få lära känna dig så mycket bättre:). Undrar bara...en liten fråga...vilken är din favoritfärg?

Önskar dig en underbar helg!

Kram messan

#6 - - soffie:

va kul att få reda på mer om dej,

Va trist att du har en sjukdom med värken

kram

#7 - - Sand mellan tårna:

Kul att få veta lite mer om dig och jag måste säga att du har bra musiksmak:) Hr har du en till som gillar rock (hårdrock).

#8 - - Carina:

Tråkigt med din sjukdom men det var roligt att läsa dina svar och få veta lite mera om dig :)

Go lördag!

Kram

#9 - - Ninni:

Va härligt att få veta lite mer om dig...fnissade gott åt din fis..haha din stackare så pinsamt.



Jobbigt med sjukdom:( Ha nu en skön lördag..kramen

Upp