vi tog en tur till Farsta Gård...

Efter träning och pluggande så tog jag och mellandottern en promenad med kamerorna i högsta hugg. Vi var ute i drygt 1 timme och vi gick ganska mycket i skogen, det var så härligt. Vi har mycket mera natur och skog runt oss än vad man kan tro. Vi tog turen förbi vår fina Runsten också. Sen gick vi ner mot Farsta Gård som är en jätte fint bevarad gård från 1700-talet. Men man vet att människor bodde där långt tidigare. Det blev en promenad på ca; 3-4 km.


foto:jag Runsten i Farsta
"Tore och Sven läto resa stenen efter Vinjut, sin broder. Helgas son"


foto:jag  Farsta Gård.


Foto:jag. Ladan, Magasinet, Arbetar bostäder (tror jag det har varit) och gårdsplanen.
historia/arkeologi | |
#1 - - Linda:

Fuskar rejält med godis idag.. Imorgon är det nystart..

#2 - - Gun:

Vad fint det är! Det är så skönt att promenera, och särskilt i såna omgivningar.

#3 - - Sand mellan tårna:

Så fint det är där. Gården ser helt underbart mysig ut.

Upp