är man storasyster så är man...

Om man är storasyster och har bakat kolasnittar så kanske man vill att lillasyster inte ska äta för många (eller är det för att mamman inte ska äta upp alla???)...




foto:jag

Vi (lillasyster och mamman) får helt enkelt äta upp dom som ligger på fatet... vem som ska äta upp de inlåsta kakorna? Ja men det måste väl vara hon som har nyckeln till låset...
Familj | |
#1 - - Fnulan:

Å snäll du är!!! Bjuda henne på mina pannkakor annars?

Puss underbara! Idag är det tenta......

#2 - - Lotta:

Hahaha...vilken rolig bild! Den där idén ska jag komma ihåg. Men risken är att jag förlägger nyckeln som jag gömmer på ett "bra att ha" ställe och då får ingen smaka.

Önskar dig en underbar lördag!

Kram

#3 - - Lejonkvinnan:

Haha, det var en ny variant :) Smart tjej!

#4 - - Ylva:

Haha, det var ett rejält lås! Men det var väl snällt att det ligger några på fatet också.

#5 - - inger stark:

Hon är rolig hon, bra idé!

#6 - - Anonym:

Just nu skulle jag behöva ett sådant hänglås på min mun... mmm.. ingen GI här inte...



Kati

#7 - - carina:

Ni blev ju inte helt utan i alla fall :)

Ett sådant lås tror jag att det blir på frysen här hemma oxå!!!

Kramen på dig♥

#8 - - Diana:

Hahaha! Du har ju stans smartade unge!

#9 - - Barnens Hjältar:

Haha, det är en typisk sån grej min stora dotter skulle kunna göra också :P



Jag förstår precis vad du menar, samma dilemma med tidigare ätstörningar här med. Så är det..

Ha en riktigt fin kväll nu!

Kram kram

#10 - - soffie:

haha en sån burk skulle jag behöva ha här för här bor det tre kakmonster,

#11 - - karin - trattoria:

ja det är faktiskt väldigt mysigt..ger en väldigt speciell känsla till hela köket tycker jag.. :)

#12 - - Svorskan:

Hahaha! Jag har aldrig tänkt på att man kan låsa de burkarna.

#13 - - maria:

vad smart :) gjort det av erfarenhet..



må så gott fina du !

kramar

#14 - - Johanna:

Haha smart ide!



Ja känner mig på riktigt bra humör nu när jag släppt allt det där.... :) underbart :) back on track :)

#15 - - Susanne P:

Hahahaha! Underbar idè!!

Men vem har nyckeln??



Sv.Japp! Kiara är parad och jag tror jag vill se tecken på att hon är dräktig! ;)

Kraaaaam

#16 - - Maya:

Hahaha... smart drag :)

Upp