det blev en kladdkaka med...

Jag har bakat kladdkaka med sockret som blev över igår efter att jag kanderade apelsinskalen och med lite kanderade apelsinskal i själva smeten, glasyr uppepå kakan och kanderade apelsinskal likaså.


Receptet har hängt med några år...

Den får avnjutas ikväll tror jag, efter middagen. Kanske med lite glass bredvid.


foton:jag

I lördags så planetarde jag ett gäng gurkfrön och dom har letat sig upp i ljuset. Snart ska jag gallra och plantera om till egna små krukor.




Även avokadoplantan måste snart planteras om tror jag. Jag planterade två kärnor men bara en har tagit sig, så det ligger en kärna till där bredvid, så kanske mår den här plantan bättre om den får flytta till eget...

Snart kommer hon hem så vi kan bli ordentligt sams igen. Det känns bra...
årstider | |
#1 - - Jenny:

Vad gott med kladdkaka!

Jag hittade ett recept på arla.se igår på polkagriskladdkaka, den ska jag prova nån gång:)



Ha det bra!



kraam Jenny

#2 - - Linda aka Javamorsan:

Åh detta ser gott ut. vill också ha!



hoppas ni reder ut ert bråk. Avskyr morgon grälen som kan förstöra en hel dag :(



Ha nu en fortsatt fin torsdag Kram

#3 - - Ann Catrine:

Viker tummen att ni får en bra och trevlig kväll,

inget vidare med bråk.

Men det tillhör ju livet!

Huvudsaken man reder ut det,

och det kommer ni att göra!



Härliga foton, och kakan lät ju bara så spännande

och god!!



Stor kram vännen!!

#4 - - inger stark:

Ni reder ut det, bra med sms, utan tvekan. Skulle jag ha önskat ibland efter våra morgonbråk, eller hur, visst hade det varit bra!

#5 - - Marie-Louise:

Inger Stark: Ja mamma sms efter våra morgonbråk skulle verkligen ha varit bra. Dom var inte alltid så roliga. Att då bara ha kunnat skicka ett litet förlåt och puss hade nog räddat många dagar.

Älskar dig mamma <3 Puss & Kram

Upp