en trött dag idag...

Idag har jag haft en sådan där oerhört trött dag. Klev upp vid 10 ungefär och åt frukost och lade mig sedan i soffan för att läsa en bok men var för trött och somnade om, sov till och från till 16 tiden. Helt otroligt. Men jag vet att jag får sådana här dagar ibland, jag förstår bara inte riktigt varför. Hade jag ätit sömntabletter eller liknande hade jag kanske kunnat förstå dom men det gör jag inte, så dessa trötta dagar förstår jag inte riktigt. Dessa trötta dagar orkar jag ingenting, jag vill bara sova eller ligga ner. Jag har inte ens energi till att klä på mig eller sitta upp, jag vill bara ligga ner och då somnar jag. Konstigt - men återkommande - med jämna och ojämna mellanrum. Nu var det ett tag sedan jag hade en sådan här trött dag, ibland kommer de ungefär var fjortonde dag ibland mer sällan. Jobbigt är det men säkert inte så mycket att göra något åt, det är nog bara att gilla läget och sova dessa dagar.

Värken i kroppen är också alltid värre under dessa trötta dagar....


foto:jag
Sjukdom | |
#1 - - Anonym:

Jag med... helt galet trött... fattar ingenting... sov middag igår som en klubbad säl... trött idag... hmm... funderar på om jag är en gammal vädergumma och att det kanske är väderomslag pågång.



Ha en härlig söndag!



PS. Härliga kort



Kati

#2 - - soffie:

usch vilken trött dag för dej ,va jobbigt med din värk,

Hoppas du känner dej lite bättre nu,

massor av kramar

#3 - - Lejonkvinnan:

Förstår hur du har det, har ju samma förlamande trötthet jag också och dagar som blir sådana är hemska :(

Hoppas morgondagen blir bättre!



Stor kram

#4 - - Ann Catrine:

Hoppas verligen det inte är jag som smittat dig!

Sover och sover, men inte blir jag pioggare inte..



Kram

#5 - - Barnens Hjältar:

Ja, nu är det närmare kvällen ;-)

Hoppas allt är bra med dig!!

#6 - - Barnens Hjältar:

Ja, imorgon är en ny dag med nya tag! Kram på dig!!

#7 - - Susanne P:

Ibland kommer det perioder som man är mer trött än andra...sen vad det beror på kan ha många olika orsaker. Men huvudsaken är att man lyssnar på sin kropp och sover när man är trött, äter när man är hungrig och när man sen får orken tillbaks kan man spida på igen!

Hoppas att du hittar orken snart igen!

Kram

#8 - - Nett:

Ojdå, så trött. Kan du sova inatt då ?

Ja nog skall han få massera mig som belöning ikväll. Kram

#9 - - Husfrun:

Usch vad jobbigt. Led av psykisk trötthet i över ett år. Inte kul det minsta. Lider med dig.

Kram.

#10 - - Lena:

Hoppas du är piggare och mår bättre i morron. Orsaken till att jag har haft huvudvärk är att jag på skärtorsdagens kväll drack min sista Pepsi Max. Jag har varit kraftigt beroende av koffeinet och tyckte att nu var det nog. Saknar smaken, men inte beroendet, som nu förhoppningsvis är borta snart. Kram

#11 - - Aggie:

Att ha värk är inte roligt, aldrig och att vara trött är också inte kul. Hoppas det går över och känner dig bättre.

Agneta kram

Upp