fototriss...

Fotottriss har just nu uppehåll pga föräldrarledighet.
Men jag kör en triss ändå, men vilket tema tro.
Man skulle ha kunnat köra en triss till på temat stilleben, men nej den har jag redan gjort.
Jag väljer nog temat: byggnader fotade i natten...



Skolan utanför vårat hus, fotat med blixt. Ganska bra skärpa, men inte så spöklikt. foto:jag


Skolan utanför vårat hus, fotat utan blixt. Mer spöklikt och mystiskt än bilden ovanför. foto:jag


Samma skola som på bilderna ovan fast en annan del av byggnaden, tagen i vintras.
Utan blixt. foto:jag

När jag fotar hus på natten så tänker jag alltid att jag ska få se något i linsen som jag inte sett innan eller att jag ska upptäcka något på bilderna när jag laddar in dom i datorn och tittar på dom. Kanske någon som står i ett fönster eller liknande. Ännu har detta ej hänt, men kanske en dag...vem vet.
fototriss | |
#1 - - Ragnvi:

Spännande foton! Lycka till!

Fick då en fnissattack när jag såg hänglåset på kakburken!!!!!!

Kramen!

Ragnvi

#2 - - Naima:

Hejsan ! :)



Jag har en fråga till dig , vilken storbloggare är din favorit ?



Kram// Naima www.naaimas.blogg.se

#3 - - Stattinskan:

Det behöver inte fastna nått "oväntat" i linsen - jag tycker de var nog så kusliga bilder - vackra, men kusliga ;-)

Gomorron

#4 - - Lena:

Hej kära bloggvän!

Tack för länkarna! Bountyn har jag redan gjort och den fungerar jättebra som ett komplement till 'vanligt godis'. Men när man har sånt där hemma, så går man ju bara och äter.

Tänkte köra extrem-Lchf och testa det några veckor, efter påsk. Får se hur det går. Annars så har jag gått ner 7 kg och 7 cm kring midjan.

Bättre kan det inte bli! I övrigt så tycker jag att lchf är ett bättre leverne som håller mig ifrån så mycket 'skit' som finns i all mat. Transfetter, e-nummer, dolt socker, socker etc.



Pengar är jättebra 'sak' att fylla i påskägget! Men jag är nog för stor för att få påskägg. :(

Dotter får nog någon leksak i sitt.



Hoppas du har det gott!



Varma kramar från Lena



#5 - - Pia:

Nja, önska inte för mycket!! En kväll fick jag nämligen en chock när jag gick hem från stan.. Råkade titta upp på övervåningen i ett hus och blev livrädd. En stor fet clown stod där i fönstret. Usch, det var så spooky!! ryser när jag tänker på det ;o)



Men det kan bli rätt häftigt också.. Min kusin stod vid en fors med en stor fisk i handen. Kusinens sambo tog ett foto och när de framkallade filmen(ja, det var på den tiden.. hahaha) så såg de två stora laxar hoppa upp ur vattnet bakom honom! Skitcool bild!

#6 - - Sussi:

haha så där tänker jag med. Samtidigt som jag skulle tycka det var askul att upptäcka något är man lite rädd. Som du skriver, någongång kanske ;)



Kramisar

#7 - - Ninni:

Vem vet du kanske får se ett spöke=)



Härliga bilder..ha en fin söndag, kram

#8 - - Husfrun:

Ja, kanske en vacker dag :) En kompis till mig visade ett foto på sin sambo och bakom honom gick en skuggfigur - ett spöke fångat på bild! :)

Kram.

#9 - - Barnens Hjältar:

Tack tack, lustigt det där med hår, tror det går efter pappans gener. Mina tre första var skalliga i stort sett hela första året och deras pappa är skallig. De tre yngsta har alla haft massor av hår från start och deras pappa har jättetjockt hår :P

En teori bara ;-)

#10 - - Nett:

Det blev ju bra, själv har jag lagt in tre bilder med :) Kram

#11 - - Agneta:

visst hade det varit kul men samtidgt väldigt skrämmande..

Upp