marmelad och blommor...

Körbärsblomkvistarna jag köpte igår har redan slagit ut, ja inte alla knoppar men många.




foto:jag

Sen gick blodapelsinmarmeladen åt ganska snabbt, den jag kokade i förra veckan. Så idag har jag kokat ny. Fast blodapelsinerna var inte så röda längre så det blev mer vanlig apelsinmarmelad. Förra omgången gav jag bort några burkar, får se hur jag gör den här gången...
Uppdatering: Kom på att jag inte lade ut receptet på apelsinmarmeladen den här gången. Kika här om du vill ha det.


foto:jag

Annars har jag läst och pluggat mest hela dagen. Har påbörjat en ny bok med den isländska författarinnan Yrsa Sigurdardottir: Den som gräver en grav. Så jag varvar skolböcker och deckare...
Vardag | |
#1 - - Agneta:

körsbärsblommor är bland det vackraste man kan se en vårdag! Skirt, sött och underbart....min favvis!

#2 - - Fnulan:

Hej fina vännen!

Jag hade nog ätit upp den burken på en frukost! Så vackra kvistarna är!!!



Puss

#3 - - Camilla:

Gud så fina blommor!

Och vad gott det lät med blodapelsinmarmelad.

Ja...variation är bra :)

Kram på dig!

#4 - - Johanna:

vilka fina blommor :) marmeladen den lät god :)



haha nej iphone verkar inte veta så mycket :)



#5 - - Nett:

Men så tjusigt!!

Och marmeladen ser god ut :)

#6 - - Ann Catrine:

Fungerar receptet på "vanliga" apelsiner också?

Verkar så himla gott :-)



Härliga blommor på kvist!!

#7 - - narges:

FYLLER 16 IDAG!

in & säg ett litet grattis?

fin blogg förresten! (:

#8 - - Ama de casa:

Vad vackra dom är :-)

#9 - - Linda - En vimsig Mamma:

vilken fin blomma! hoppas allt är bra idag?kram

#10 - - Linda - En vimsig Mamma:

ja kanon kul med nya bloggare att följ =) kram

#11 - - Ninni:

Åhh va vackert, och marmeladen såg väldigt smaskig ut!



kramen

#12 - - soffie:

å så vackert än dröjer det länge innan de blommar ute så va härligt att ha dem inne å njuta:)

gott med marmelad men jag vill ha min slät å inga bitar i är lite barnslig:)

kram

#13 - - Susanne P:

Åhhh...blommande körsbärsträd! Så underbart fint!

Kram

#14 - - Barnens Hjältar:

Vad duktig du är!

Du får gärna berätta om dina erfarenheter med korsallergi, det var helt nytt för mig.

Ha en fin kväll!

#15 - - Anonym:

Den som väntar.....????????



Kati

#16 - - Pia:

Körsbärsblommor är för härliga..

Marmeladen såg väldigt god ut.. tyvärr gillar jag inte marmelad.. ;o)

Upp