museum och körsbärsblommor/träd...

Idag bestämde vi att vi skulle gå och se utställningen lust och last, vi var 3 av 5 som kunde idag så vi ville passa på innan föreläsningen/seminariet imorgon. Man fick tyvärr inte fota inne på den utställningen så ni får inga bilder där ifrån. Kanske räcker bilderna ni får se via länken... Men utställningen var bra, men mycket mer hade kunnat önskas. Det var främst manlig hetrovinkling på utställningen. Kanske är det som dom säger att det är den konsten som finns om naket, kanske har de bara missat kvinnlig- och homovinklingen, jag vet faktiskt inte riktigt. Men den får väl en 3:a i betyg av 5 möjliga, de hade kunnat varit mycket bättre.


Efter museét blev det en tur till Kungsträdgården och där fick vi se alla körsbärsblommor i sin fulla prakt. Det var så underbart vackert. Körsbärsträden planterades i och med att Stockholm var Kulturhuvudstad år 1998.




alla foton:jag

Senare ikväll ska ni få se lite bilder från när jag promenerade i gamla stan och tog en kaffe på Sten Stures café...
sommar | |
#1 - - Anonym:

Det är så vackert att man nästan smäller av!



Kati

#2 - - soffie:

åå va vackert jag har med bilder på sånna träd i min blogg idag,

va roligt och intressant att gå på den utställningen

kram

#3 - - Fnulan:

VACKERT!!! Här, där jag bor finns ngt vi kallar körsbärsdalen. Den har börjat blomma nu, och hela marken är fylld av vitsippor det är så vackert så du kan inte ana!!!!! SKa försöka ta mig dit och ta kort!



kramen

#4 - - Camilla:

Å,Gud så vackert!

Det där måste ju vara som att gå bland rosa moln :)

Kram på dig!

#5 - - Nett:

De är ju så vackra de träden, men så synd att de skall blomma så kort tid bara. Njutbart så länge det varar :) Kram

#6 - - Agneta:

det ärr mina favoritträd när det blommar, finns inte mkt som är vackrare än detta!

#7 - - Barnens Hjältar:

Åh de där träden är så fina ..

Ja, jag försöker gärna svara om jag kan. Kan en del om ämnet i varje fall :-)

#8 - - Susanne P:

Men oj....så vackert!!

Kram

#9 - - Ann Catrine:

Du är den andra bloggen jag läser idag som skriver om, och visar foton på, körsbärsblom!

Jag måste ta en promenad in till centrum för att

se om parken med körsbärsblom blommar här också!

Känns lite tidigt, men vem vet...

Så jäkla fint!!



Kram!!

#10 - - Ama de casa:

Det är så härligt när hela kungträdgården går i rosa :-)

#11 - - Aggie:

Oh så vackert! Det är som i en saga.

Agneta kram

#12 - - Pia:

Åh, jag älskar de där körsbärsblommorna!! Jag vill också gå där och titta..

Härliga bilder även från Gamla Stan..

Ha det gott! Kram!

Upp