nu kan jag ta helg, nästan...

Tack alla ni som tror på mig!
Era fina kommentarer värmer och stärker mig.


Presentationen gick mycket bra, jag känner mig väldigt nöjd. Min presentation och lite frågor av mina fina klasskompisar gjorde att presentationen blev drygt 10 minuter lång och det kändes alldeles lagom. Power Pointen blev bra, nästa gång ska jag försöka få text ovanför/i bilderna, men man lär sig så länge man lever.

Ibland överfylls jag av en så varm känsla övar att så många tror på min förmåga att klara mina högskolestudier att jag blir alldeles rörd. Hela min högskoleresa började för drygt 1 år sedan, jag var just då nere på Vintersol, Teneriffa, och hade träffat ett gäng helt underbart fina vänner. En av dessa vänner lyfte mig något oerhört i tron på mig själv. Han fick mig att inse att jag skulle kunna fixa att studera till det jag vill bli, Arkeolog. När jag sedan kom hem och lunkade på i vardagen så hade ett frö börjat gro, jag började kolla upp olika högskolor och kurser och påbörjade Arkeologi A som kvällskurs, hösten 2010. Men jag kände att jag ville mer och halkade av en slump in på kurswebben angående Samtid och Kulturarv och jag kände direkt att det här ville jag läsa. Så sagt och gjort, jag skickade iväg några mail en onsdag eftermiddag och på fredag förmiddag samma vecka gick jag på min första föreläsning för Samtid och Kulturarv. Och här är jag nu, 37,5 högskolepoäng rikare. Allt egentligen tack vare en väns ord och tro på mig, som smittade av sig och gjorde att jag på allvar började tro på mig själv.

Tack även till min fina familj som alltid stöttar mig i allt jag gör, jag älskar er!


foto:jag

Så nu är dagens presentation avklarad och jag kan ta helg, nästan. Ska bara leta referenser och skriva lite till på min skriftliga presentation som ska in på söndag senast kl:23.59. Men det känns just nu ganska lugnt, jag kommer fixa det här.
utbildning | |
#1 - - Ninni:

Det är ju skithäftigt, att du gjorde något av dina drömmar.

När är du klar och finns det jobb sen, eller får du resa omkring?

Kanske till varma nejder=)



Ha en skön helg..kramen

#2 - - Anonym:

Kul att det gick bra...trevlig helg!



Kati

#3 - - Loppan:

Vad härligt att förverkliga sina drömmar och våga tro på sig själv!

#4 - - Ragnvi:

Hej på dig o tack för goa kommentarer hos mig!

Hoppas din helg blir bra och att du lyckas med skolarbetet! Låter jätteintressant faktiskt!!

Underbara foton från trädgårdsmässan hos dig!

Kramen!

Ragnvi

#5 - - inger stark:

klart vi tror p[ dig, du fixar det&kram

#6 - - Trolda:

Visst är det så viktigt att få stöttning o uppmuntran av andra!!! Och här på bloggen får man verkligen respons o värmande ord av andra =D Du är duktig du som lyckats med det du vill!!!! =D



Trolda - kramar =D

#7 - - Therese:

Grattis till studiepoängen! Alltid kul när det känns så rätt med. Jag har själv läst 6 år kan säga att jag var rätt trött på det på slutet men nu nöjd att jag orkade. Hoppas fredagen fortsätter fint!

#8 - - Therese:

Tack för gissningen, jag läste Civilekonom med inriktning mot organisation sen Beteendevetenskapliga programmet med inriktning mot Personalfrågor. Jo man blir sugen på att jobba :)

#9 - - soffie:

GRATTIS åååå va härligt att det gick så bra du är verkligen duktig,

kramen

#10 - - Fnulan:

Men hjärtat, varför skulle vi tro annat?? Du är så jävla duktig!!!!

#11 - - Marie-Louise Grimlund:

Hej !

Vilken fin bakgrund Du har !

Fler som pluggar, inte jag men jag gjorde 1986. Med.Fotvård på Axelssons Institut i Stockholm.

Läste på pendeln upp allt om och om igen.

Det bästa jag gjorde var att läsa in det på band och sedan lyssna om och om igen, till slut satt det där.

Jo jag fixade kursen, tyvärr betalade Mamma inte Diplomkursen så jag fick aldrig några jobb.

Förstod senare att det var för att hon skulle få fri fotvård resten av sitt liv som hon bjöd på detta.Och det fick hon.Mamma dog Okt.2000.

Hoppas Du får användning av ditt pluggande.Du är säkert ung, yngre än jag var då.

#12 - - Barnens Hjältar:

Du är jätteduktig!

Vad gjorde du på vintersol? Känner några som varit där i omgångar. Har inte läst tillbaka i din blogg så jag vet inte riktigt din bakgrund :-)

Kram och ha en fin kväll!!

#13 - - Sussi:

Imponerande..

Jag önskar i vissa lägen att jag pluggat under min arbetslöshet jag hade nyligen men jag är fortfarande skoltrött. Trots att jag inte gått i skolan på mååååånga år..

#14 - - carina:

Duktiga du :)

Stor kram till dig♥

#15 - - Pia:

Det är himla coolt att du tog steget.. Man ångrar ju sällan det man gjorde utan det man INTE gjorde.. Grattis till poängen!! Kram!!

#16 - - Ylva:

23.59 på söndag, ja, då har du fortfarande lite tid på dig. Hoppas det går bra!

#17 - - Dansbandsfrun:

Ja, jag är så impad o jag blir också sådär fundersam...hm...kanske jag med skulle våga...?

Men jag är SÅ rädd att "ta på mig för mycket" (o att misslyckas eller tröttna o hoppa av)

ska "drömma lite till"

(ska kolla lite mer om Vintersol som du skrivit om också)

kram

#18 - - Ama de casa:

Grattis! Jag visste väl att du skulle greja det galant :-)

Upp