okej nu ska jag...

Idag startar lchf/GI kosten igen. Jag kommer nog köra ungefär som förra gången men kanske dra ner lite på fettet, vikten stod still så länge och det spelade ingen roll om jag la till fett eller drog ifrån, men jag skulle väl ha stått ut och väntat ut viktnedgången. Jaja klokare blir man väl med åren om inte annat...

Började morgonen med äggröra och bacon. Tänk att bacon kan vara så gott.

Sen blir det läsa, läsa och läsa hela dagen. Vi har två häften som ska läsas till imorgon. Jag hoppas att det kan spricka upp på himlen så att jag kan få sitta på balkongen och njuta i solskenet medan jag läser.
Vikt och motion | |
#1 - - messan:

Mmmm, ägg och bacon är jättegott på morgonen. Man håller sig mätt längre också tycker jag. För mig blir det en powerwalk idag:)!!

Lycka till med häftena!

Kram

#2 - - Fnulan:

Jasså du är på G igen med kosten! Duktigt!



Ja här är det med massa pluggande... nu är det mkt i slutfasen!!!



Puss

#3 - - Yohanna i Las Palmas:

God Morgon!

Tack så mycket måste jag börja med att säja, för att du skriver så trevliga små kommentarer på min blogg varenda dag. DET piggar verkligen upp och jag blir jätteglad över dem.

Själv är jag dålig på att titta runt bland bloggarna. På sista tiden har det varit mycke.

Denna metod som du kör för att gå ner i vikt, vad är det? Äta ägg o bacon till frukost, hur funkar det ;)

Och jag glömde svara på frågan om Da Vinci-koden. Visst jag har läst alla tre böcker, eller har det kommit fler? Den sista jag läste var den om superdatorn. Jag älskade alla böckerna, de är jättebra.

Nej nu får jag ta och kila vidare.

Ha en bra dag.

Hälsningar

Yohanna

#4 - - Aggie:

Du är duktig med din diet. Men nu måste jag fråga en sak, det här med LCHF, är det nyttigt med så mycket fett och t ex ägg, jag tänker på blodfetter mm? Det är något jag alltid funderat på när LCHF kommit på tal. Det är jättebra att man går ner i vikt för det är ju inte bra att vara för tung....

Agneta kram

#5 - - Mona:

Din dotter och jag delar nästan samma dag att fylla år på. Jag fyllde den 10:e.

Kram o lycka till med bantningen. Du är duktig.

#6 - - Ama de casa:

Håller tummarna för att du får sitta ute och läsa :-)

#7 - - Aggie:

Hej igen och tack för svaret. Jag tycker det låter förståndigt och jag såg allt i inlägget att du lutade åt GI, och det var intressant att höra att läkaren håller koll på det.

Jag känner mig lugn.

Kram igen

#8 - - Diana:

Lycka till! Jag funderar på att testa LCHF med men känner att jag måste läsa på mig lite mer om det innan jag sätter igång.

#9 - - Nett:

Vad härligt. Hoppas att det kommer att gå bra för dig med maten. Så svårt det där är att få till det med balansen mellan maten och viljan samt energin. Kram

#10 - - Linda - En Vimsig Mamma:

hoppas det kommer gå bra med dig på kosten nu! kram

#11 - - carina:

Lycka till med maten :)

Kramen♥

#12 - - Marie:

Jag tror att vissa av oss måste ge det lite mer tid! När man läser hur vissa går ner fem kg på en vecka och det inte händer något för en själv, ja då är det lätt att man tappar suget.

Lycka till!

Kram♥

#13 - - Anonym:

Lycka till!



Kati

#14 - - Carina:

Jag har görsvårt att äta bacon på morgonen,

växer i munnen faktiskt.

Jag äter ju också gi och kesoplättar med

turkisk yougurt och hallon är min favvo, gött!



Kram Carina

Upp