skogspromenad och körsbärskvistar...

Imorse åkte jag inte till skolan för det var lite kopior av två texter jag behövde fixa, så min klasskompis A och jag passade på att ta vår vanliga, brukliga morgonkaffe innan vi fixade kopiorna. När vi var klara med skolfixet så funderade vi på om vi inte skulle passa på att ta en långpromenad det vackra vädret och ja visst blev det en långpromenad. I drygt två timmar vi ute och vi promenerade både högt och lågt, både över stock och sten. Vi tog nämligen en rejäl skogspromenad i skogsområdet runt skolan. Och ja det var enormt, kändes det som. Tyvärr hade jag ingen kamera med mig vilket var väldigt synd för vilka skogsbilder det hade blivit. Men vi får väl göra om vår skogspromenad någon annan dag.

När jag kom hem så kunde jag inte motstå kvistarna från japanska körsbärsblommor som de sålde på torget. Så nu har vi fina härliga körsbärskvistar i min fina tillbringare.






foton:jag

Min avokadoplanta har också börjat ta sig ordentligt. Jag måste bara vrida den lite då och då, för den vänder sig direkt mog ljuset/solen och växer snett. Som ni kan se på bilden nedanför, så nu har jag vridit lite på den.


foto:jag
årstider | |
#1 - - Nett:

Så vackert, måste med dekorera här hemma, här är det inget annat än grått och grått ute och då hade det varit perfekt med lite färg inne. Kram

#2 - - Lotta:

Förstår att du fick en skön promenad i solen. Synd du inte hade din kamera med sig men du får ta rundan igen. Vilka fina kvistar du köpte, man blir så glad när det börja spira även om det så bara är några kvistar inne i en vas.

Ingen sol hos mig men va gör det, sängen är varm och skön.

Kramiz

#3 - - Marie:

Men å så fina kvistar, härlig rosafärg!

Vad du är duktig som är ute och promenerar, det borde jag faktiskt också börja med.

Ha det bäst:)

Kram♥

#4 - - Malin:

Visst är det svårt att hålla sig ifrån skogen nu när våren kommer på allvar?

Japanska körsbärsblommor är de vackraste blommor jag vet, vi har ett stort gammalt träd på vårat hunddagis ute i rastgården och varje vår är det ljuvligt vackert! Tyvärr kommer dom väl såga ner det sen när dom ska riva huset...

#5 - - Ama de casa:

En del pinnar är finare än andra :-) Jättevackert med japanska körsbärsträd!

#6 - - Ingrid:

Vilka underbara kvistar!!! Vår!!

#7 - - Ylva:

Jättefin tillbringare och fantastiska körsbärskvistar!

#8 - - Trolda:

Härligt med skogspromenader! =D Och vilka UNDERBARA körsbärskvistar - förstår du inte kunde motstå dem =D



Trolda - kramar =D

#9 - - soffie:

å va vackert med körsbärskvistarna,

det piggar verkligen upp !

va härlig skogspromenad du fick dej,

kram

#10 - - Carina:

Så nu har körsbärskvistarna kommit alltså,

blir en sväng till torget för mig imorgon också då!

Ett måste den här tidne på året :)

#11 - - Mona:

Åh, vad fina kvistar. Vill ha!

Kram

#12 - - Diana:

Vad lämpligt att du "glömde" kameran hemma så att det inte finns några bevis på din megamotionsrunda. ;) ;)

Din kvist är underbart vacker!

#13 - - Husfrun:

Åh vad fint - älskar körsbärsblommor. Härligt att ni haft så fint väder... här har det regnat hela dan.



Sv. Jag jobbar som timvikarie inom skola/förskola.

#14 - - Anonym:

Just blossoming

we meet under

the cherry tree



. . . . by w.f. owen



Med andra ord... vackra grenar... men du är också en vacker kvinna!



Kati



#15 - - maria:

vilka fina körsbärskvistar :) ska svepa förbi och handla det med ..en härlig färgklick :)



ha det bäst fina du <3

kramisar

#16 - - Sussi:

Det lät som en riktigt härlig promenad. Lite bilder hade ju inte suttit fel men så är det ibland, man kan inte komma ihåg allt ;)



#17 - - Johanna:

ja håll tummarna, skall till banken och se hur mkt jag får låna, sen är det jag och en annan tjej som slåss om saken haha :)

#18 - - Fnulan:

Åh vad vackert!!!!! Hur gjorde du med plantan????



Kramen

#19 - - Barnens Hjältar:

Åh de är verkligen underbart vackra, måste se om jag kan få tag på såna här med :-)

Ha en fin kväll

#20 - - Kristina:

Japanska körsbärskvistar - så himla vackert!

#21 - - messan:

Underbart vackra kvistar. Jag förstår dig att du köpte dom....det hade jag med gjort på direkten:).

Kram

#22 - - Carina:

Åh vad fint med körsbärskvistar.Det måste jag också ordna med.Tänk vilken härlig årstid vi har framför oss nu med all grönska och alla blommor.



Kram Carina

#23 - - Camilla:

Åååå...japanska körsbärsblommor som är så vackra.

Vi har två träd på jobbet. Dom är ju såååååå vackra.

Kram på dig!

#24 - - carina:

Vackra kvistar :) underbar färg!

Ha en go dag!

Kramen♥

#25 - - Nett:

Köpte hem rosor i kruka igår, så nu skall de bli lite fint på köksbordet idag. Lite påskinspirerat. Börjar lite i god tid :) Kram

#26 - - Annci:

Vilken vacker rosa... Min dotter skulle älska att ha dom grenarna i sitt rum :-). Får nog allt åka och handla :-).



Ha en härlig dag!



Kramar / A

#27 - - Helene:

Åh va fint det var !!

Vackra...vill oxå ha = ))

Ha en fin dag.

Kram Helene.

#28 - - Svorskan:

Vad fint! Och nu påmindes jag om att det skall ju jag också köpa.

Upp