solsken och studier...

Idag har det varit solsken på min balkong hela förmiddagen så jag har passat på att sitta där när jag pluggat. Lite lätt bränd på näsan blev följden och det är det verkligen värt.


foto:jag

Apropå mitt förra inlägg om mina okunskaper i årtal så har jag nog hittat sommarlektyren som får gälla i sommar. I bokhyllan fann jag dessa böcker som tar upp lite om allt: "Vad varje svenska bör veta" och "Vad du borde lärt dig i skolan.."




Foto:jag

Undertiteln på: Vad du lärt dig i skolan...men inte hann med eftersom livet kom emellan, är ju bara så underbar. För visst var det så, livet kom emellan och kungar och årtal var inte så viktiga i en viss period i ens liv. Då var rasterna, kompisarna och killarna mycket viktigare...
utbildning | |
#1 - - carina:

Lite röd på näsan är bara bra, då vet man att sommaren närmar sig mer och mer :)

Kramen♥

#2 - - ejmis:

Svar: Ja, vi har en liten besättning köttdjur.

Mystery-shopping-uppdragen är i butiker av olika slag...ingen går säker ;)

#3 - - Nett:

Men så härligt det där ser ut att vara, lite bränd på näsan kan man ta för en sådan underbar stund. Kram

#4 - - Fnulan:

Skönt att kunna sitta ute och njuta när man pluggar!

Fundera inte på om du valt fel.,. årtal är uinget kul att kunna!



Puss finaste

#5 - - Ingrid:

Vilken skön plugghörna!! Där går nog t.o.m årtalen in!!

#6 - - Barnens Hjältar:

Ja den undertexten var hur mysig som helst :-)

Tack, ja det är inga större eskapader man orkar med men det kommer snabbare än vad man tror :-)

Hoppas du haft en fin dag!

#7 - - Agneta:

årtal kan man slå upp på google om man måste ha ;-) bättre passa på att njuta av solens första strålar nu!

#8 - - Susanne P:

Vilken bra titel...;)

Precis så är/var det ju!

Kram

#9 - - soffie:

å va mysigt att sitta där å plugga!

'hihi vilken kul titel men sorgligt egentligen för det är tyvärr måna som går ut skolan utan att få godkänt!

kram

#10 - - Johanna:

lät som en riktigt bra kombination =)



ja det är svårt, men det känns sjukt skönt nu när steget är taget. mår bättre nu efteråt :)

#11 - - Marie-Louise Grimlund:

Hej !

Jag smorde in min näsa med läppsunskydd, gick en stavgångsrunda med Friluftsfrämjandet för Hälsoenheten.Inte bra med för röd näsa, då kan det se ut som en fyll-näsa hihihi.Hälsningar Mi

#12 - - Anonym:

Härligt att förena nytta med nöje!



Kram!Kati

#13 - - Therese - Sockenvägens Söta:

Så härligt du ser ut att ha det på balkongen, å den där sista boken måste jag nog allt ta å läsa ,verkar kunna roa en ordentligt! KRAM

#14 - - Ama de casa:

Visst är det så - livet kom emellan. Och det är bara härligt! Eller var... Önskar att jag hade lärt mig spanska innan det var fullt i primärminnet :-)

#15 - - Stattinskan:

Åh, det är väl skönt när man kan sitta ute - även om man riskerar en bränd liten "snok" ;-)

#16 - - Annci:

Underbart med bränd näsa. Den första för året är den bästa. Jag tänkte införskaffa min egen i helgen!! :-)



Härliga böcker åxå. Måste läsas!



Trevlig helg - i solen :-)

Upp