det man inte har i huvudet...

... får man fixa i ugnen.

Glömde köpa bröd till morgondagens frukost, så vad får man göra då. Jo baka såklart.
Så nu bakar jag småfrallor, det blev lite Kajsa Warg över det hela.
Vetemjölet räckte inte riktigt, så det blev till att tillsätta lite havregryn, vetekli och sedan tog jag i en näve pumpakärnor också bara för att jag hade det hemma och lite linfrön.
Så vi får väl se imorgonbitti om brödet är gott eller inte...


foto:jag

Bröden är väl klara till midnatt eller något sådant...
mat | |
#1 - - Linda aka Javamorsan:

Hoppas det smakade!

#2 - - Camilla:

Men det är väl inte så dumt med hembakt bröd heller ;)

Mums!

Kram!

#3 - - carina:

Toppen med hembakat :)

Kramen på dig♥

#4 - - Ama de casa:

Jomen dom blev ju jättebra! Själv är jag direkt ovän med jäst. Ja, eller bakning överhuvudtaget. Överlåter det till expertisen och köper mitt bröd. Lugnäst så. (Blir oerhört sur och arg när jag misslyckas, och när det gäller bakning misslyckas jag ALLTID!)

:-)

Upp