fototriss...

Veckans tema i fototriss är "så här ser det ut där jag är idag"

Här kommer mitt bidrag, detta gör jag idag/så här ser det ut där jag är idag:


inlagd gurka på egenodlad gurka har gjorts idag.


flera burkar med inlagd gurka blir det snart...


och inlagd grönchili på egenodlad chili. Fler burkar lär det bli senare...
alla foton:jag

För att se fler tolkningar av temat kan du kika in på fototriss.
fototriss | |
#1 - - cat:

Ser ut som att du haft en trevlig och produktiv dag :)

#2 - - The one and only Nettan:

Mmm, vad det ser gott ut. Härligt med egenilagt och ännu bättre när det dessutom är egenodlat.

#3 - - Viktkamp:

Ser jättegott ut =) Mums!!

#4 - - Jan Helleberg:

Hemma inlagd gurka är mums, fin triss. :)

#5 - - Barnens Hjältar:

Åh vad gott det ser ut! Jag körde också med hemmaodlat :-)

#6 - - Pialotta:

Men du så gott det där blir.. jag har faktiskt skippat det denna sommar.. men visst är det dumt av mig ;) Härliga bilder som smakar mer ..

#7 - - Nett:

Vad gott :)

#8 - - carina:

Egen inlagd gurka är fantastiskt gott :)



Receptet på pannkakorna är enkel:

Gör en vanlig smet fast lite tjockare och med bakpulver i. Jag brukar göra ungefär tre smetklickar åt gången i pannkakspannan, gräddas mindre än en minut på varje sida! Tycker absolut du ska testa dom :)

Ha en fin dag!

Kramis♥

#9 - - Jah Hollis:

Härligt. Vilken känsla att kunna lägga upp egenodlat på tallriken. Fin triss.

#10 - - Husfrun:

Vad härligt att kunna ta tillvara på det man själv har odlat :)



Sv. kaniner är dräktiga mellan 28-35 dagar. Sen är det lite svårt att beräkna då man inte är hundra om parningen tagit sig eller ej. Därför har vi väntat redan i över en vecka. Nu äntligen verkar det vara dags eftersom honan börjat boa.

#11 - - Laila:

Skördetid.... Så gott. Tycker om dina bilder♥

#12 - - juanna:

Det blir bäst när man gör "maten" själv - dessutom vet man vad det innehåller.

Bilderna representerar en fin triss.

#13 - - SigridfraEnget:

Goood triss

#14 - - Kristina:

Å vad gott med inlagd gurka! Det har jag nog inte ätit sedan jag var barn. Måste komma ihåg att göra det någon dag.

#15 - - Ama de casa:

Härliga bilder!

:-)

#16 - - ejmis:

Vad är det för inläggning på chilin?

Upp