jag vet att man inte ska,men vad gör man...

Jag vet att man inte ska börja ta några tabletter (antibiotika) om inte doktorn har sagt att man ska göra det, men vad ska man göra när smärtan inte släpper och det kanske är en infektion. Jag hade Kåvepenin hemma som läkaren har skrivit ut just för mina halsproblem, så jag började med dom efter att jag hade pratat med läkaren. Han tyckte dock att jag kunde avvakta några dagar och se om ifall det blev värre eller inte så mycket bättre så kunde jag börja ta Kåvepenin. Men jag löd inte riktigt utan började med dom direkt och nu känns det lite bättre i halsen. Det smärtar inte hela tiden och jag har till och med kunnat äta en smörgås som jag doppade i thé och det är mer än vad jag har kunnat få i mig på länge. Så nu fortsätter jag med Kåvepeninen och maxdos med värktabletter så kanske det här snart ger med sig. Jag vill gärna kunna äta lunch i skolan på fredag och jag vill hemskt gärna kunna äta mammas mat på söndag. Så nu hoppas jag att jag inte gjorde något dumt och att det snart kan få kännas bra i halsen.


foto:jag
Sjukdom | |
#1 - - carola:

jag brukar göra som du:)..du har ju ätit det förrut antar jag.

Synd att du inte blir med, vi får sikta på nästa år.

Varmka kramar

#2 - - Fnulan:

Du gjorde HELT RÄTT!!! Ibland får man lita på sig själv. Var rädd om din mage med alla värktabletterna!



Kram

#3 - - Nett:

Ibland får man ta och lyssna på sig själv, vem är inte en bättre läkare än sin egen kropp. Skönt att du känner dig bättre.. Kram

#4 - - Lotta:

Stackars dig ! Är du inte bättre ännu, det var en långbänk att behöva ha så ont. Hoppas verkligen att du blir bättre snart.



Tyckasyndomdigkramen

#5 - - soffie:

tycker med du gjorde rätt men jag tycker det är så himla dåligt att inte doktorn tog sig tid att kolla dej,kramen å hoppas det vänder nu

#6 - - Lejonkvinnan:

Tycker också att du gjorde rätt. Du känner ju din kropp, och läkaren tog ju sig inte ens en titt.



Kramis och krya på dig!

#7 - - Ulrika:

Jag tycker också du gjorde rätt. Hade gjort samma. Hoppas nu det går åt rätt håll för dig

Kramar och tankar till dig från mig.

#8 - - Agneta:

MEn stackare, blev du dålig efter op. Nu får jag banne mig läsa ifatt en hel vecka känner jag.

Ps, jag tycker du gjorde rätt! Sådär har jag med gjort. Ibland får man lita på sin egen känsla!

kram

#9 - - Diana:

Nåja, har du fått grönt ljus att ta tabletterna överhuvudtaget så är det ju lugnt. Hehe. Hoppas de får dig att känna dig bättre.

#10 - - Yohanna i Las Palmas:

Så tråkigt att du fortfarande har så ont. Men ta det försiktigt med all medicin...i fall att.



sv: Visst är det så, augusti är den stora semestermånaden här och fullsmockat på stranden.



Hälsningar

Yohanna

#11 - - Nett:

Hoppas att du mår bättre nu :)

Ha en alldeles underbar Torsdag.

Kram

#12 - - Husfrun:

Jag tror inte alls att du gjorde nåt dumt, du känner ju dig redan bättre i halsen. Och bättre att mota undan ev. infektion så snart som möjligt än att vänta och se. Fortsätt krya på dig.

#13 - - Helena:

vilka fina bilder du tar

#14 - - Helena:

tack :) den är från kappahl. lägger till dig på bloglovin så jag inte missar några inlägg. Kram

#15 - - carina:

Likadant för sonen när han gjorde illa tummen!

Då åt han penicillin+2 sorters värktabletter samtidigt. Och det gick bara fin fint :)

Hoppas du kryar på dig snart!

Kramis♥

#16 - - Ingrid:

Usch vilken pärs du varit igenom, hoppas det går åt rätt håll nu!! Krya på dig

#17 - - ejmis:

Läkarna har ju blivit väldigt restriktiva med pencillin nu för tiden...

Krya på dig!

#18 - - mammakero:

Vad bra att det går åt rätt håll! Nu gäller det bara att du inte tar ut dej för mycket, för då kan du få infektion i kroppen som påverkar din läkning i halsen. Jag tycker själv att det är den jobbigaste tiden, när man blir lite bättre, i jämförelse med det kolli man är med feber och värk. Då man vill börja GÖRA något!

En fånig fråga, om duken på bilden. Har du möjligtvis fått den med ett Yves Rocher paket för flera år sedan? ;)

Upp