Sachsska barnakuten...

Det blev en tur in till barnakuten igår kväll. Prover togs, undersökningar gjordes och snabbsänkan låg på 169 mot normala värdet under 10. Men inget hittades och febern gick ner ganska bra igen, under 39 men över 38. Vi fick åka hem och sova och fick en återbesökstid idag kl:11 på barnakuten. Nu togs snabbsänkan igen med lite "fibblande" med röret och sticket i fingret var väldigt ytligt och då var det plötsligt nere på 8 vilket läkaren reagerade över så provet togs om - då var det på 146. Så den har ändå sjunkit. Vi fick åka hem efter ytterligare undersökningar och ska nu avvakta. Blir hon sämre med så där jättehög feber igen, hon låg ju på 40,5 ett bra tag så ska vi åka in direkt sa dom, annars kan hon få ha temp upp till 39 grader till på lördag-söndag. Är det inte bättre på söndag, rejält bättre, så ska vi in igen. Dom misstänker något envist virus och då finns ändå inget speciellt att göra förutom att se till att hon dricker och får behålla vätskan och att hon kan gå på toaletten och så.

Men nu är jag lite trött. Vi kom hem i natt vid 01.30 och direkt när jag höll på att somna så kräktes katten i hallen så det vara att springa upp och torka och kolla katten. Sedan somnade jag äntligen och gick upp 05.30 för att åka och jobba lite några timmar. Eftersom det inte var jag som var sjuk och jag vet att det är kort om folk just nu så åkte jag in jobbade 06.45 - 10.00. Vi hann faktiskt få upp nästan alla på vår "sida" och det mesta var färdigt när jag åkte hem igen för att åka in till barnakuten igen.

Nu blir det slappa i soffan och pytsa i dottern dricka och isglass. Nu provar hon att äta potatismos (hoppas bara det får stanna kvar i magen), stackarn hon har ju ätit ordentligt sedan i måndags.
Sjukdom | |
#1 - - soffie:

men usch stackars henne att va sjuk,hoppas det vänder nu har hon haft kräkningar med?

krya på sig nu till henne och hoppas ni alla får en lugn natt,kram

#2 - - Ann Catrine:

Stackars henne!!

Hoppas verkligen att hon blir bra nu,

oroligt och jobbigt för er alla förstår jag!



Kram

#3 - - Marie:

Stackars tjej, hoppas allt löser sig och att hon tillfrisknar fort. Det är ju så jobbigt när barnen blir sjuka, man önskar att man kunde ta det själv!

Kram♥

#4 - - Agneta:

oj, vilken hög sänka! Håller tummarna för att det nu vänder på rätt håll. Alltid oroligt när någon är sådär jättesjuk

kram

#5 - - Yohanna i Las Palmas:

Åh har du haft det jobbigt och jag har inte varit här på ett tag. Så bra att det är på väg åt rätt håll och att ni verkar vara under uppsikt i alla fall. Det låter som om de har bra koll på er och att man kan lita på era doktorer....något som är vääääldigt viktigt inser jag nu.



Tack för erbjudande om nappsmuggling. Kanske kan byta lite nappar mot mojo-sås-mix ;)

Jag hör av mig om det blir aktuellt.



Skrev ett inlägg nyss om viktkamer och tänkte speciellt på dig och ditt inlägg då. Vi får se hur det blir.



Ha nu en lugn(are) natt.

Hälsningar

Yohanna

#6 - - Nett:

Stackare, hoppas att hon blir bättre nu :) Kram

#7 - - mammakero:

Det är jättejobbigt när barna blir sjuka, särskilt när de är för gamla för att man ska kunna vabba dem och för sjuka för att de ska kunna sköta sej själva. Hoppas att det vänder nu!

#8 - - Tommy:

sv: Ja det var en stadig och god frukost.



Usch, hoppas din dotter blir frisk och mår bättre snart. Hoppas hon får behålla vätskan och maten och att febern och CRP´n går ner.

#9 - - ♥ Carina ♥:

Denna oro när barnen är sjuka...

Hoppas hon är på bättringsvägen.

Kram

#10 - - Ann Catrine:

Hoppas hoppas verkligen paketen är ifrån mig!

Jag var nästan orolig att de kommit bort på posten,

det var attans vilken tid de tagit!! :-(

#11 - - Renée:

Jobbigt när barn är sjuka! Man blir ju helt slak efteråt... Hoppas det löser sig, många kramar!

Upp