en bild från en tid jag saknar - dag 5...

En bild (jag väljer två bilder) från en tid jag saknar:



Mina tider som gravid kan jag sakna. Bilden ovan är från när jag väntade min äldsta dotter - min älskade man och jag hade äntligen fått en gemensam lägenhet som vi flyttat till.
(han flyttade innan in i min lilla 2:a som jag bott själv i)
Jag kan sakna alla mina tre graviditeter och det gör jag nog främst eftersom jag vet att de aldrig kommer ske igen....



Och spädbarnstiden kan jag sakna - den var underbar, mysig, jobbig, läskig och den gick så otroligt fort.
(precis som alla sagt att den skulle göra men som man inte trodde på innan).
Fotot ovan: min älskade man myser med en av döttrarna under det första levnadsdygnet.
Alla tre spädbarnstiderna kan jag sakna och jag önskar att jag hade njutit och inte stressat mig igenom dessa unika tider med mina döttrar - utan att jag hade tagit mig tid att mysa och njuta ordentligt utav spädbarnstiden.

Nu är döttrarna tonåringar och nästa gång det blir spädbarnsmys blir väl när jag blir mormor....
julkalender | |
#1 - - Linda aka Javamorsan:

Åh spädbarnstiden kan jag sakna massor. Dock saknar jag inte att vara gravid en enda sek. Föda barn är helt okej men vara gravid nej tack :)

#2 - - Lotta:

Vilka fina bilder. Småbarnstiden var mysig, men nu får jag gosa barnbarn hur mycket jag vill och flera barnbarn att gosa kommer nästa år :-)



Hoppas du får en bra fredag!



Kram

#3 - - Leena:

Har precis samma längtan....men nu har jag kommit så långt i livet att det hjälper bra med gos av mina små gosingar.....fast ibland kommer det över en när man tittar på de två skäggiga stora karlar jag har eller den unga nyblivna mamman:)



Kul att hitta nya bloggar.

#4 - - Ninni:

Åhh det saknar jag med..fick bara uppleva en graviditet sorgligt nog, men jag är så lycklig att jag fick en.

Jag tänker ofta på att jag skulle vilja få uppleva en dag (igen) när sonen var liten.



Ha en fin fredagskväll..kram

#5 - - soffie:

å jag älskade att va gravid har avrit det 3 gånger underbart härliga bilder du visar, kram

#6 - - messan:

Åhh, jag älskade att vara gravid och jag älskade ännu mer att ta hand om mina små gryn. det var underbart!

Kram

#7 - - Izabell:

Så underbara bilder!!! <3

#8 - - Martina:

Jag kan också sakna spädbarnstiden. De första månaderna när det sovs så mycket mer och de är något lugnare så man kan gosa så mycket mer.



Nu tittar man på barnen ibland och bara undrar..."hoppsan hur gick det här till" haha

#9 - - Yohanna i Las Palmas:

Ja så sant. Det går så fort fastän man inte tror det när man är mitt uppe i det.

Hur kan det komma sig att de flesta gör om samma misstag fastän alla vet om det....?



Hälsningar

Yohanna

#10 - - Agneta:

ja, precis allt det kan jag med längta efter. Att vara gravid, njuta av spädbarnstiden och deras första år. Vi var hemma båda två i nästan 3 år innan jag började jobba igen...underbar tid!

#11 - - Anonym:

Härliga bilder... ja, tänk när vi snusar på våra barnbarn... det är livet det!



Trevlig helg!



Kati

#12 - - Doris:

Varför är det så? Att vi inte har vett att njuta? Tänk om man fick göra om det...

Upp