jag lånar en lista...

Jag hittade en lista inne hos Monika som har bloggen bokslut som jag lånar...

1. Om du är på middag eller fest slutar det alltid med att du diskuterat minst en bok under kvällen.

Ja självklart. Alltid finns det någon bok som man kan diskutera.

2. Om du har en timme ledigt, ensam hemma, slutar det ofelbart med att du läser.
Absolut. Jag "tar" mig ofta den där timmen också, gör mig ledig för att få läsa.

3. Du säger om bio: "Ja, filmen var okej, men jag har läst boken också, och den var bättre".
Ja jag har ännu inte varit med om att filmen har varit bättre än boken...

4. Du vill inte erkänna det, men dömer ibland ut människor som säger att de aldrig läser.
Ja så är det nog, förlåt...

5. Du får panik när någon bok blir riktigt omtalad, och du har missat den.
Nej det får jag absolut inte. Jag läser oftast inte böcker som blir omtalade och skrivna om av recensenter. Jag väljer böcker urskillningslöst. Men jag tar gärna hjälp av olika boktips som jag hittar i olika bloggar.

6. Om du har barn försöker du indoktrinera dem till att bli små bokmalar.
Absolut! Det är en förälders skyldighet att få sina barn att läsa. Det är viktigt att läsa anser jag - man övar upp sitt talspråk, sitt skrivspråk, sin ordbegåvning och man kan få uppleva saker som man aldrig skulle fått gjort om det inte vore via boken... Fantasier, sagor, spänning, kärlek, sorg ja allt kan man få uppleva genom att läsa
en bra skrivet bok.

7. Du kan inte tänka dig att slänga böcker, ens om de är usla.
Nej precis, jag har väldigt svårt för att göra mig av med böcker. Jag har nu börjat sälja av en del böcker på Tradera och så är jag med i lite olika "bokcirklar" så jag kan skicka böcker vidare istället för att slänga. på det sättet sprider jag böckerna istället och böckerna får underhålla någon annan.


Här sitter jag på Cypern och läser i värmen, från sommaren 2008.
Tips | |
#1 - - Fnulan:

Fina du.... Du ser så varm och hjärtlig ut!!!!!

Upp