julen står för dörren....

Ja nu står julen för dörren och här hemma på går julförberedelserna för fullt. Idag har jag gjort Janssons frästelse, skinka, köttbullarna är gjorda, granen är klädd. Imorgon ska jag fixa revbensspjällen och inhandla de sista julklapparna.

Men nu ska jag sjunka ner i soffan med ett glas julmust och påbörja en av böckerna som jag fick i mitt bokpaket för några dagar sedan.


och kaktusen blommar i år igen....
Jul | |
#1 - - LILITH - Mamma med Borderline:

Jag har en kanske med vita blommor som alltid blommar till jul.

#2 - - Barnens Hjältar:

Åh vad fin julkaktus. Jag hade sådana förr men vet inte vad som hände med dem :P Ha en härlig kväll!

#3 - - Kristina J:

Härligt att du tar det i sån takt att du har tid att sätta dig ner med en bok. Det verkar vara så många som nästan stressar sönder i dessa tider.

#4 - - Fnulan:

Ja du... julen knackar på dörren!

#5 - - Marie-Louise Grimlund:

Hejsan Marie-Louise !



Nu är det Jul igen !



Min kaktus blommar inte, skulle ge den ny jord, men det har inte blivit av.Men blir det när utekatten de fångade för tio dagar sedan försvinner ur mitt kök Fredag kväll.Hoppas de får fatt på henne. Ska ta bort alla stolar och fällor och allt som är löst i köket.Får väl Jordgubbsnätet och fånga henne i.

Då blir hon väl ännu räddare igen.Hon äter o går i lådan.För övrigt är hon asosial.



GOD JUL



#6 - - soffie:

va fint det har börjat blomma i din kaktus, ha en mysig jul.

GOD JUL!!!!!

#7 - - Stina:

Helt sjukt egentligen hur mycket man fixar och donar bara för att det jul, eller hur? Men men såna är traditionerna. Kram

#8 - - Ewa (mamma till 6 döttrar):

Jag älskar julkaktusar och förut hade jag en som var jättegammal och blommade om och om igen. Men den orkade inte med flytten :(

Och jag har inte köpt någon ny :)



Stor kram

#9 - - Helene:

Önskar dig en riktigt GOD JUL !!



Kram Helene.

Upp