boktips...

Boken Själakistan av: Ann Rosman var helt klart mycket läsvärd. Jag kan verkligen rekommendera den. Inte bara för deckargåtan som faktiskt var riktigt bra och snyggt upplagd utan för all historia man får på köpet, även om jag gissade vem mördaren var ganska tidigt så kom säkerheten över vem det var inte förens på slutet. Så själva intrigen och handlingen är verkligen bra skriven. Men det jag gillar mest med boken är den utförliga historiebeskrivningen som man får, hur häxprocessen kunde gått till och om forntida bolämningar och hade jag bott i Marstrand med omnejd så hade jag fått många promenader under läsandets gång. Jag hade gått ut och kikat om all historia som skrivs i boken har förankring till verkligheten. Det känns som väldigt "sant" när man läser den, så nu ska jag googla Marstrand och se om jag kan läsa på om historia och det är nog ett gott betyg till en bok.

bokrecesioner | |
#1 - - Ann Catrine:

Gillade den, och Fyrmästarens Dotter likaså.

Gav båda 3,5 av 5 möjliga.



Önskar dig en härlig avslutning på helgen!

Upp