fick hämta...

Igår när jag fick min beställda mat så fattades det två varor, dessa varor kom idag. Tyvärr hade chauffören kört fast precis vid infarten till vår parkering så de ringde mig och frågade om jag kunde gå ner och hämta sakerna, självklart kunde jag det. Som kompensation att de missat att packa ner de två varorna igår så fick jag tre chokladkakor Lindt mörkchoklad 70% och 86%, tack snälla mataffären, det passade mig perfekt.


foto:jag.
Det syns inte så bra på fotot men bilen längst ner i backen är mataffärens och han satt fast rejält, jag hoppas han kommit loss nu.

Det är så mycket snö ute nu så det är inte klokt, bilarna är helt insnöade på parkeringen och inga plogbilar syns till ute så man får pulsa fram i snön. Men jag tog med mig kameran ut när jag pulsade ner till bilen som hade mina varor så jag bjuder på lite snöbilder.




foto:jag

Utanför vår port håller Fortum på att byta några kablar eller vad det nu är, i dagens snöoväder så står det helt still. Varför börjar man med ett "vägarbete" mitt i vintern undrar jag, det vet vi ju att det snöar här under vinterhalvåret.

Tack lejonkvinnan, jag ska se om jag kanske ska dra ner på mejeriprodukterna lite. Sen ska läsa lite i mina nya lchf-tidningar som jag fick med posten igår, så kanske jag får lite fler tips på att få igång viktnedgången.

Vardag | |
#1 - - Lotta:

Vaaa snöööööööööö ni fått. Jag tror inte mina ögon, ingen ska få klaga här hemma över de futtiga cm som kom. Det väntas mera så jag ska nog inte prata så högt :-)Vilken tur att du kunde hämta dina matvaror så du fick din bonus i underbara chokladkakor.

Ha en go fredag!

Kram

#2 - - Agneta:

o jisses vad snö ni har fått, o jag klagar över våra flingor blandat med regn här just nu.

Inte dumt med lite kmpensation.

Ha nu en skön fredag o håll er inne!

kram

#3 - - Annci:

Ja, helt sjukt vad snö. Jag fick ta i med våld för att få upp dörren i morse (bor i radhus). Sen var det bara att sätta igång och skotta mig fram till grinden. Men utanför grinden var det oskottat, så det var bara att pulsa i snö upp till knäna. Kände mig som en i "Barnen från Frostmofjällen" ;-)



Önskar dig en toppenhelg - med choklad och allt ;-)



Kram!

#4 - - Lejonkvinnan:

Usch för mer snö! Det har börjat snöa här igen också :(

Kul att jag kanske kunde ge ett tips :)Kan ju inget om det, men tycker det är kul att lära mig.



SV: de har kommit in och är på bättre humör nu....och jag med ;)



Kram

#5 - - carina:

Jisses, vilken snö ni fått!

Men snart är det väl våran tur :(

Kramen♥

Upp