imorgon tar jag nya tag...

Imorgon ska jag ta nya tag, nu har jag svävat ut i helgen med kolhydrater och klassfest så nu är det dags. Nästa vecka, eller ja imorgon, så är det "hemma vecka" alltså hemtenta, så då passar det utmärkt att börja om med lchf. Jag trivs ju egentligen med lchf men ändå tryter motivationen ibland. Tack Kati för din härligt peppande kommentar, du fick mig på banan igen (tror jag).

Men Kati, kör du strikt lchf eller en mer GI-variant? Om du kör en GI-variant, hur ser din matdag ut då?


Vem vill inte "banta" med sådan här mat?
| |
#1 - - Agneta:

eftersóm du vunnit ett mkt bättre mående av Lchf så tror jag nog inte det är så svårt för dig att fortsätta...peppar upp dig för att göra en nystart igen! Ibland så måste man få hemfalla åt lite annat och sedan kommam tillbaka...lycka till!

kram

#2 - - Nett:

Ser gott ut :) Ja EFIT är kul, och man måste inte lägga upp dagen timma för timma, man kan lägga upp dagen hur man vill, ex alla foton på kvällen, själv tycker jag det är roligare att uppdatera under dagens gång :) Kram

#3 - - ♥ Carina ♥:

Ha inte dåligt samvete över det! Du kommer igen och ibland måste man få unna sig något.

Kram

#4 - - Ann Catrine:

Skönt du är på banan igen!

Ser att Kati gett dig kommentarer,

hon lämnar så kloka ord hos mig också,

problemet är bara att jag INTE lyckas

lämna några hos henne!!

Har försökt hundratals gånger!!!

Så om du ser det här Kati,

jag uppskattar det du skriver i din blogg,

och jag blir så glad över dina rader hos mig,

men kan tydligen inte återgälda det..

Verkar vara någon spärr, jag har försökt ifrån

två olika kommentare, men blir ej godkänt..



Tack för tipset om Giths blogg,

så roligt när man hittar till nya trevliga

bloggar att följa!



Kram vännen ;-)

#5 - - Anonym:

sv: Heehe håller med. Big Brother är totalt beroendeframkallande :-P

#6 - - Marcus:

sv:Heehe håller med. Big Brother är totalt beroendeframkallande

#7 - - Ama de casa:

Det är "farligt" att läsa bloggar - nu sitter jag här och gnager på en bit ost ;-)

#8 - - Natalieee, :):

kolla gärna in på min blogg! :)

och lämna en sööt liten kommentar, :D

kraaam!

#9 - - Natalieee, :):

kolla gärna in på min blogg! :)

och lämna en sööt liten kommentar, :D

kraaam!

#10 - - Nataliees hästbloggggg! :D ;D ;D :D :D:

kolla gärna in på min hästblogg! :)

och lämna en sööt liten kommentar, :D

kraaam!

#11 - - soffie:

va bra att du kan starta om nu då du är hemma ,blir ju enklare då,

ha en goo ny vecka å lycka till med hemtentan!

#12 - - Anonym:

Marie-Louise jag "kör" Gi-dietens rivstarts program.... vilket innebär ytterst lite kolhydrater och ingen direkt fettrestriktion.



Det är nästan LCHF.....



Mat en vardag:



Frukost: Omelett eller några skivor skinka/salami lite ost.



Mellanmål: Skinkrullar med ost eller keso med lite funlight



Middag: Kycklingfilé, sås, sallad



Mellanmål: En ruta mörkchoklad



Kvällsmat: Plockmat typ skinka, korvar, oliver, paprika,lök, kokt ägg eller en middag som ovan.



Ha det bra!



Kati



#13 - - Svorskan:

Jag tillåter mig en dag (ungefär) i månaden där jag äter vad jag vill. Då försöker jag planera, så att jag äter det jag är allra mest sugen på. Dryck, mat och godis äter jag då. Sen kanske jag tar en kväll i månaden i tillägg till detta som jag äter något på kvällen som jag känner för. Jag tror på att tillåta sig det, annars blir det kanske att man "spricker" och tycker att man inte klarar av det. Om man bortser från det att hålla vikten, handlar ju LCHF om att äta så nära naturen som möjligt och att äta sunt. Våra kroppar är skapta för att kunna ta hand om osunda saker också, bara de inte får för mycket. Så tänker i varje fall jag, men det är kanske mest önsketänkande för att kunna göra som JAG vill. :D

#14 - - Fnulan:

Pussgurkan du blir aldrig för gammal! Han är godis för mig... mums, en lite chokladbit! Eller vänta.. nu kom mitt godissug fram! Nej inte äta Eric han ska ju vinna åt Sverige först!

Upp