söndag, jobb och plugg...

Idag har jag jobbat kort dag bara 7-12 det kändes ganska lite men det var skönt. Nu ska jag se till att plugga lite inför morgondagens seminarium, fysikens och astronomins tidsbegrepp ska jag läsa om på engelska, det hade säkert varit svårt nog på svenska så tja varför inte, på´t via engelska.

Jobba 4 dagar i rad tröttar ut men ger klirr i kassan och det är ju bra. Men 4 dagar i rad kommer det nog inte bli i fortsättningen för jag måste hinna plugga ordentligt. Men de två första dagarna var introduktion och sedan frågade de i fredags om jag ville jobba och man kan inte precis börja med att tacka nej, då är nog risken minimal att de ringer sen. Men nu har jag fått in en fot och känner mig ganska säker på hela avdelningen.

Men som sagt ikväll blir det plugg om tidsbegrepp och slöa lite framför tv:n.


foto:jag

Nu vill jag ha barmark och sol, bilden ovanför är ifrån i höstas, nu vill jag ha vår och sedan sommar.
Vardag | |
#1 - - Lotta:

Våren kommer snart till dig och mig och alla andra, men vi får vänta en stund till. Bara en lite stund!

Lycka till med tidsbegreppet, låter som en kul uppgift:-)

Kram

#2 - - Ama de casa:

Jag ska skicka upp lite vår till er i norr, här har vi härliga dagar nu. 24 grader varmt igår :-)

#3 - - mammakero:

Läcker lövbild!

Klirr i kassan är inte att förakta, inte heller visat intresse till arbetsgivaren! Allt är jobbigt i början, men lyckligtvis släpper det efter ett tag.

Jag har glömt att svara vilken kamera jag använder. Jag fick en ny i födelsedagspresent, en Canon EOS 50D. Jag har 3 objektiv. En Sigmazoom (min favorit) 70-300 mm. Ett Tameron macro 28-75 mm och det lilla 50 mm. Sedan fixar jag lite i Photoshop, eftersom jag nyss lärt mej lite färdigheter där...

#4 - - Trolda:

Oj vad svårt det låter...och dessutom på engelska! Fint av dig att du faktiskt samtalar med dina patienter också - en väl så viktig men tyvärr åtsidosatt (på grund av stressade förhållanden tror jag) del av vården idag. Kramar på dig o lycka till med tentan! =D



Trolda - godkväll! =D

#5 - - Helene:

Va duktig du är som pluggar och jobbar !!

FIN BILD !!

Ha en fortsatt mysig kväll.

Kram Helene.

#6 - - maria:

vad du står i hela tiden..glöm inte bort att vara rädd om dig själv..



adressen till cafeét är klaviaturgatan 11 och ligger i hägersten :) tunnelbanestation telefonplan och det är 2 min avstånd ifrån :)



ha en fin kommande vecka :)

kramar fina du

#7 - - Fnulan:

VAckra bild! VILL HA VÅÅÅÅÅÅÅÅÅR! Skönt med kort dag!



Vet du... tio sidor klara!! I morgon kan jag bärja på nästa tenta som ska va inne om en vecka, jippe!



Ja skrutten får gå till doktorn i morgon, dag 5 med feber :( Och en heltokig mamma på det!

#8 - - Diana:

Jisses, det var inga lättsmälta grejer som de vill att ni ska läsa! Låter som rena grekiskan i mina öron... Vad pluggar du för något eftersom du läser sånt där?

#9 - - Lena:

Oj, här slarvar man med att läsa bloggar ett par dagar och jäklar vad du har skrivit :) Grattis till jobbet, kul att du trivs och klirr i kassan är väl inte något man säger nej till! Hoppas allt gick bra med tentan. Kram

#10 - - Stattinskan:

Låter som om det är något "rejält" att sätta tänderna i :-)

Skickligt att du både jobbar OCH pluggar!

Hej!

#11 - - carina:

Det måste vara roligt att få jobba litegranna oxå :)

Och inte bara sitta med näsan i böckerna!

Tycker du är duktig :)

Kramen på dig♥

#12 - - Camilla:

Gud så duktig du är som pluggar!

Och jobbar samtidigt.

Tufft.

Lycka till med pluggningen!

Ja...och jobbet,så klart :)

Våren ja....NU är den snart här :)

Kram på dig!

Upp